Jenniie skrev 2014-09-01 17:31:47 följande:
Ystad stämmer bra! Övraby närmare bestämt, mot Tomelilla. Var ska ni vara? Gud vilken lyx att få beställa allt! Vad har ni för budget? :) vi har också bokat lokal, kyrka, fotograf, solist och maten ska svärmor göra. Vi funderar nu på save the date för vi fått reda på att fler i vårt umgänge börjar planera..
Där ser man! Jag bor nämligen i Ystad :)
Vi kommer vara på Flädie Mat & Vingård utanför Lund.
Härligt med en svärmor som fixar maten. Blir det buffé då?
Vi har ingen riktig budget, utan vi har försökt räkna ihop vad allt kommer gå på. Vilket inte är en bra idé ;)
Vi blir ca 85-90 gäster och några kommer sova över.
Save the date är en bra idé om man har många i samma umgänge som tänkt gifta sig inom kort, så att alla kan gå på varandras. Jag tycker det är sent med en inbjudan kanske 2 månader innan om man gifter sig i semestertider. Hur gör ni andra?
Plättis skrev 2014-09-01 17:46:19 följande:
Precis när jag hade slutat ringde uthyrare nr 2 och ville bestämma tid för visning. Det verkar dock omöjligt eftersom jag jobbar 8-17 och min sambo 14-22 i veckan.
Kollade lokaler med färdiga utbud, och höll nästan på att börja gråta. Lokalhyra blir allt mellan 10 och 50 000. Det finns ett alternativ till, vi får plats med alla gäster, men lokalen är delad på två.
Varför ska det vara så bedrövligt svårt med lokal?!
Usch! Kan ni inte hitta en lokal utan färdigt upplägg och fixa maten själva? Eller jag har missat att ni inte ville detta?
Kostar endast lokalen 50 000 kr då utan mat?! Det var riktigt dyrt.