Inlägg från: Pionibuketten |Visa alla inlägg
  • Pionibuketten

Vi som gifter oss 2015!

Hej!

Jag hoppar på här med!

Helt ovetande om vad som skulle hända gick min m2b ner på knä o friade på min favoritplats!

Nu har vi bestämt oss att vi gifter oss någongång mellan maj/början på juni.

Tyvärr kan vi inte fortsätta vår planering. Då vi måste vänta på besked från bröllopslokalen som kanske ska renoveras. (Där han också fria till mig!) Och då blir det att vi går flytta fram bröllopet från maj (som vi helst av allt vill ha) till början på juni. Men nästa vecka hoppas jag få svar!

Gäster:

85

Mat:

Catering buffé

Färgtema: champange/creme

Budget: 65.000kr exkl våra kläder

• Pionibuketten

Jäkla skit!! Får man säga så? Har i en hel månad hållt på att ringa för att få en lokal o för en vecka sedan sa dom " ring tillbaka om en vecka samma tid" och det gjorde jag, fast några timmar tidigare.. Och då va lokalen uppbokad hela året!!

Vet inte hur vi ska göra nu.. För det va de enda alternativet...

Någon som vet hur det funkar med rent a tent? Det ser ju himla flott ut i deras bröllopstält, men då får man ju hitta en bra plats också!

Det viktigaste för oss är att kunna bjuda våra gäster på precis ALLT! Någon som vet om man kan hyra en restaurang? Alltså bara själva restauranglokalen? Eftersom vi vill kunna ha öppen bar så funkar det inte att ha om man har på en restaurang.. Det skulle bli alldeles för dyrt.. Men om man skippar deras serveringspersonal och kockar osv och så bara hyr självaste lokalen, någon som vet om man kan göra så?

• Pionibuketten
    litenkaka skrev 2014-09-04 10:47:53 följande:

När kommer ni börja prova klänningar? Har ganska många kilon jag vill ha bort innan jag ställer mig i ett provrum då jag vill ha en figursydd spetsklänning med släp och öppen rygg :) tänker mig efter årsskiftet eller är det sent?

Jag tänker lägga mer pengar på ringen än klänningen. Därför kommer jag köpa min från ebay! Men tänkte börja pröva klänningen i december bara för att veta vad jag passar i. Sedan beställer jag nog i slutet på december /början på januari. Bröllopet blir ju i maj, så d borde ju hinna!

Någon mer som ska beställa klänning från nätet?
  • Pionibuketten
    Jenniie skrev 2014-09-04 12:20:33 följande:

Vi planerade att gifta oss förra året egentligen men köpte hus och fick skjuta upp. Så jag har redan min klänning. Den köpte jag på light in the box. Kan rekommendera denna sida starkt om man tänker sig Kina klänning. Så fantastiskt välsydd och detaljer som jag endast hittade hos dom dyrare märkena i Sverige. Så all eloge till den sidan, betalade 1400kr för min och sen tullavgift på kanske 300kr :)

Får kolla där då!
    Såg att min moster hade köpt en festklänning på jjhouse. Den var riktigt fin! Tror hon betalade 700 med all frakt och tull.

Vet någon av er vad för typ av klänning man ska tänka sig? Jag är ju rätt kort 161 cm och har börjat träna som en tok och äta mindre kolhydrater! För att jag vill inte se tjock ut. Inte för att jag är minsta överviktig, men kanske bli lite "tajtare" inför den stora dagen!
    Men är en prinsessklänning att rekommendera? det kanske är svårt förresten såhär över nätet..
  • Pionibuketten

Jag har så mycket tankar och funderingar kring festhäftet!!

Har börjat lite inne på bröllopsguiden och skissa på mitt festhäfte, men tycker det är svårt!
    Vad ska man ha med?

- Regler (lite skojjiga)
    - Menyn
    - Sånger (Har ni några förslag? Vill gärna ha den här ballongsången!)
    - Bordsplacering och lite fakta om varje person
    - Rolig fakta om brudparet från föräldrarna
    - Mannen & kvinnans ordlista
    - tack till

Har jag glömt något?
    Ni får gärna komma med förslag och kommentarer!
    Har dock bara Wordpad på min dator.. =( går det att ladda ner Word på ngt sätt? Eller hur gör man?

• Pionibuketten

Hej tjejer!!
    Tänkte be er om lite hjälp! Vi ska beställa inbjudningskort ikväll från vistaprint eftersom dom har 35% rabatt som går ut den 15/10. Men eftersom jag inte riktigt själv kan se om korten jag vill ha är beige/ivory/champagne som vårt tema är så tänkte jag fråga er!
    Jag lägger upp 2 länkar. Den första med färgerna som jag helst av allt vill ha, ((om det inte går i grönt?)) För det gör dom väl ändå inte? Utan mer ivory?
    och länk nummer 2, som enligt försäljaren på vistaprint inte är guldfärgad utan mer ((skuggad gul?))

http://www.optimalprint.se/redigera-design?current_design_id=aoDnuKgNXkBUmRXRT0XdTXKrb-htb4mpHTXlVPDUnuY#id:aoDnuKgNXkBUmRXRT0XdTXKrb-htb4mpHTXlVPDUnuY

http://www.optimalprint.se/redigera-design?design_id=DzruFA4xw_g&cid=18#id:aoDnuKgNXkBUmRXRT0XdTXKrb-htb4mpHTXlVPDUnuY

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!