Inlägg från: FruJuni2015 |Visa alla inlägg
  • FruJuni2015

Vi som gifter oss 2015!

Öland2015 skrev 2014-09-12 18:26:40 följande:

Hejsan!

Tänker att gå med i tråden också om det är ok. (Hoppas ni kan ursäkta mina felstavningar, jag kommer egentligen ifån USA och lär mig fortfarande Svensk grammatik ... vilket jag tycker är mest konstiga regler och undantag för dessa regler! :-P).

Jag och min fästman har bokat kyrka och festlokal på Öland (södra delen) till den 22:de Augusti 2015 (kommer att blir en Fre-Sön fest). Han är född och mestadels uppvuxen på Öland (men också i Dalarna), och jag har ingen koppling till någon Svensk stad så därför fick bröllopet bli på Öland. Prästen var lätt eftersom min fästman är prästson och hans pappa ville så gärna ställa upp!

Festen blir på ca. 85-90 pers. (inga barn över 1 år på festen, men de får vara med under vigseln). Budget på circa 80 000:- (men vi får se vart det slutar!)

Ser verkligen fram emot att få tips och åsikter från er! Jag har föjlt tråden anonymt ett tag, men nu när planneringen är i full gång så är det nog dags att jag skriver på riktigt.

PS. Jag tar gärna emot all info jag kan få från ni som kommer att gifta er i Kalmar regionen/Öland (florister, catering, etc)! Solig

Hej!
    Roligt att ni ska ska gifta er på södra Öland! det ska vi också, 19 juni 2015. Får man fråga vart ni gifter er? Vi bor i Stockholm men min pappa är uppväxt på Öland och vi har sommarstuga där.
    Vi bjuder över 130 personer men räknar inte med att alla kommer då det är så långt att åka.
    Vi har planerat klart det mesta redan. Vi kommer att ha buffe.
  • FruJuni2015
    Öland2015 skrev 2014-09-12 18:26:40 följande:

Hejsan!

Tänker att gå med i tråden också om det är ok. (Hoppas ni kan ursäkta mina felstavningar, jag kommer egentligen ifån USA och lär mig fortfarande Svensk grammatik ... vilket jag tycker är mest konstiga regler och undantag för dessa regler! :-P).

Jag och min fästman har bokat kyrka och festlokal på Öland (södra delen) till den 22:de Augusti 2015 (kommer att blir en Fre-Sön fest). Han är född och mestadels uppvuxen på Öland (men också i Dalarna), och jag har ingen koppling till någon Svensk stad så därför fick bröllopet bli på Öland. Prästen var lätt eftersom min fästman är prästson och hans pappa ville så gärna ställa upp!

Festen blir på ca. 85-90 pers. (inga barn över 1 år på festen, men de får vara med under vigseln). Budget på circa 80 000:- (men vi får se vart det slutar!)

Ser verkligen fram emot att få tips och åsikter från er! Jag har föjlt tråden anonymt ett tag, men nu när planneringen är i full gång så är det nog dags att jag skriver på riktigt.

PS. Jag tar gärna emot all info jag kan få från ni som kommer att gifta er i Kalmar regionen/Öland (florister, catering, etc)! Solig

Hej!
    Roligt att ni ska ska gifta er på södra Öland! det ska vi också, 19 juni 2015. Får man fråga vart ni gifter er? Vi bor i Stockholm men min pappa är uppväxt på Öland och vi har sommarstuga där.
    Vi bjuder över 130 personer men räknar inte med att alla kommer då det är så långt att åka.
    Vi har planerat klart det mesta redan. Vi kommer att ha buffe.
  • FruJuni2015

Okej vi ska gifta oss i Grönhögen.

Super fin klänning! Jag tror att jag ska köpa en klänning på Lillys, jag hoppas att jag hittar en på rea!

Att hyra är nästan dyrare än att köpa..

• FruJuni2015

Grattis! Fin kyrka!

filibustern skrev 2014-09-29 10:29:18 följande:

kan nästan inte sitta still, känns som jag skulle bhöva springa upp och nerför gatan av all glädje!!! 

KYRKAN ÄR NU BOKAD!!!!! 

• FruJuni2015

Åh vad jag har bröllopsfeber! Det mesta som kan göras är redan klart så nu är det bara det lååånga väntan kvar! 224 dagar 2 timmar och 40 min kvar för oss haha

• FruJuni2015

Snart är det vårat år! Som jag längtar.. jag köpte min klänning för ca 1 månad sen och gifter mig i juni. Jag va på Zelini som ska lägga ner så dom hade rea. jag hitta en superfin klänning för ett sjukt bra pris så jag slog till och köpte den! Men ska göra endel ändringar på den, lämnar in den hos en skräddare i maj och hoppas den blir så perfekt som jag tänkt mig

• FruJuni2015

Jätte fina klänningar båda två! Går inte ringen där nere på underkjolen att förminska lite? Då hamnar klänningen lite längre ner.

filibustern skrev 2015-01-10 19:27:29 följande:

meeen finally har vi gjort lite "nytta" å gjort inbjudningarna! inte alla klara dock, men nästan! här lite bilder :) 

blev helnöjd! :D 

ja och så klänningarna, både den nya å den "gamla! med underkjol. bilderna är urusel.. men hann inte pröva dem igen idag. första klänningen är den nya. axelbanden är såklart för stora. men i övrigt gillar jag den mycket! 

den "gamla" med underkjol denna gången (har lagt ut den här klänningen tidigare i tråden). gillade den mer med underkjol än utan. lite stor över livet är den. men det kanske känns mer än det syns? 

• FruJuni2015

Idag kom hindersprövningen i brevlådan och idag är det tre månader kvar tills vi blir man och fru! Allt är nästan klart och färdigplanerat vi väntar just nu på osa dagen så vi vet hur mycket mat och tårta som ska beställas. Är det bara jag som längtar tills allt är över!? Jag är trött på all väntan och planering. Just nu längtar jag bara tills vi är på bröllopsresan!

• FruJuni2015

Och idag längtar jag mer än någonsin! Va till och med tvungen att ta fram klänningen och gå runt i den en stund! Längtar tills skräddaren gjort sitt då kommer den bli PERFEKT!

FruJuni2015 skrev 2015-03-19 14:58:04 följande:

Idag kom hindersprövningen i brevlådan och idag är det tre månader kvar tills vi blir man och fru! Allt är nästan klart och färdigplanerat vi väntar just nu på osa dagen så vi vet hur mycket mat och tårta som ska beställas. Är det bara jag som längtar tills allt är över!? Jag är trött på all väntan och planering. Just nu längtar jag bara tills vi är på bröllopsresan!

• FruJuni2015

3 veckor kvar!! Helt sjukt så nära.. nu har man väntat sååååå länge! Jag är glad att vi började planera och handla så långt innan för nu är nästan allt klart så att jag kan koncentrera mig på nerverna. Vi blir ca 80 personer och vi har skippat bordsplacering, vi slipper massor av jobb och huvudvärk och dom vi sagt det till är jätte glada för det.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!