Vi som gifter oss 2015!
Hejsan!
Tänker att gå med i tråden också om det är ok. (Hoppas ni kan ursäkta mina felstavningar, jag kommer egentligen ifån USA och lär mig fortfarande Svensk grammatik ... vilket jag tycker är mest konstiga regler och undantag för dessa regler! :-P).
Jag och min fästman har bokat kyrka och festlokal på Öland (södra delen) till den 22:de Augusti 2015 (kommer att blir en Fre-Sön fest). Han är född och mestadels uppvuxen på Öland (men också i Dalarna), och jag har ingen koppling till någon Svensk stad så därför fick bröllopet bli på Öland. Prästen var lätt eftersom min fästman är prästson och hans pappa ville så gärna ställa upp!
Festen blir på ca. 85-90 pers. (inga barn över 1 år på festen, men de får vara med under vigseln). Budget på circa 80 000:- (men vi får se vart det slutar!)
Ser verkligen fram emot att få tips och åsikter från er! Jag har föjlt tråden anonymt ett tag, men nu när planneringen är i full gång så är det nog dags att jag skriver på riktigt.
PS. Jag tar gärna emot all info jag kan få från ni som kommer att gifta er i Kalmar regionen/Öland (florister, catering, etc)!
Roligt att ni ska ska gifta er på södra Öland! det ska vi också, 19 juni 2015. Får man fråga vart ni gifter er? Vi bor i Stockholm men min pappa är uppväxt på Öland och vi har sommarstuga där.
Vi bjuder över 130 personer men räknar inte med att alla kommer då det är så långt att åka.
Vi har planerat klart det mesta redan. Vi kommer att ha buffe.