Inlägg från: Elegansnejlika |Visa alla inlägg
  • Elegansnejlika

Vi som gifter oss 2015!

Tjoho en tråd för mig :)

Min underbara sambo (numera fästman) gick ner på knä förra veckan och vi båda vill gärna gifta oss imorgon men planerar för fullt för bröllop i maj eller juni 2015. Vi vill gifta oss i Halland, borgerligt och planerar att bjuda ca 30 gäster. Vi ska träffa en bröllopskoordinator på ett ställe som anordnar bröllop denna eller nästa vecka och se vad de har att erbjuda.

Jag längtar så till våren! Men samtidigt har jag en hel del bröllopsfeber då vi inte är vana vid att anordna större fester.

• Elegansnejlika

Angånde barnfrågan ska vi ha att barn i alla åldrar är välkommna, dels för att vi inte vill ha någon "röjarfest" ändå och dels för att min M2B har yngre syskon och jag yngre kusiner som jag vet hade tyckt att det hade varit jättekul att få vara med.

Hu jag känner att jag är lite stressad, vi planerar bröllopet för maj/juni och det känns som att det är sååå mycket som behöver ordnas, men ska verkligen försöka njuta av varje sekund. På måndag ska vi träffa en bröllopskoordinator och borde väl tills dess ha en färdig gästlista och eventuellt tema.

När är lagom att skicka ut inbjudningar för att ha gott om tid att få in osa?

• Elegansnejlika

Vi skulle egentligen ha träffat vår eventuella bröllopskoordinator idag men hon fick vabba, vi blev lite ledsna för vi var verkligen taggade! Men vi satsar på onsdag istället. Dock har vi hittat en fotograf som verkar fantastisk och som kan skräddarsy ett paket med tid, typ av bilder osv. Min m2b är programmerare och har gjort en hemsida men bröllopsplanerarverktyg, superbra! Kanske kan bli något vi kan bli rika på ;)

Nu till en fråga: var kan man hitta fina caketoppers? Vi funderar på att ha ett par (tjejen blond, killen mörk) och en hund då vår hund betyder jättemycket för oss (och alla gäster), har ni några tips?

"Litenkaka": jag tror det fungerar bra även om toastmaster/madame bor långt ifrån varandra, mail finns ju och är de så öppna som du beskriver blir det nog toppen. Om vi ska ha toastmaster/madame ska det nog vara samma som min tärna/bestman så det inte blir för många som behöver ha koll :)

• Elegansnejlika

Lite uppdatering från vår bröllopsplanering:

Vi gifter oss i mitten av April på en herrgård, vi viger oss och har middagen på samma ställe. Det blir vigsel på förmiddagen, sedan tårta och efter det buffé. Vi ska bo på herrgården natten före och eventuellt natten efter bröllopet. Eftersom jag kommer vara gravid i 7:e månaden satsar vi inte på kvällsfest utan dagsbröllop.

Vi har skickat ut inbjudningskort till ca 40 gäster och har OSA i februari, min fästman har gjort en hemsida med info och anmälan så det är smidigt att ha koll.

Just nu har vi bokat brudtärna, brudnäbb, herrgården, vigselförättare och fotograf. Jag har hittat en klänning på den lokala bröllopsbutiken som det lutar åt, har en idé om blommor och tårtan. Vi har kvar att prata med tilltänkt bestman, köpa vigselring till mig och boka frisör/sminkös.

Just frisör har jag helt fastnat på, eftersom herrgården ligger 3 mil utanför staden, och vigseln ska vara ca. kl. 12 verkar det blir svårt att få ihop om jag måste åka 3 mil tur och retur på morgonen samt vara hos frisören ca. 4 timmar.
    Jag har än så länge bara pratat med en frisör och hon menade att det tar ca 4 timmar för en uppsättning + 1 timme för smink, kan det stämma? Alternativet är att se om en frisör kan komma ut till herrgården, men just hon skulle ha minst 600 kr/timme i resersättning...

Hur har ni tänkt det med frisör + smink på bröllopsdagen + "tidsschema"?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!