Vi som gifter oss 2015!
hej
vi ka gifta oss 6 juni i Älgarås kyrka.
vi har bokat kyrka och har eventuellt en villa(förening) som vi kommer få låna. de på föreningen skull ha årsmöte nån gång i februari så han som har hand om den ringer då. hoppas det kommer gå.
vi kommer bli ca 40 st. om alla ska komma men tror inte alla kommer kunna komma.
i helgen ska vi titta på ringar.
har kollat klänningar och hittade en, la en handpenning på den så den är undanlagd till mig. dyr var den men det går väl sälja den sen?
skor tänkte jag ballerina, kan ej gå i klackar men de tjatade om att lite klack måste man ha för komma upp lite och bättre hållning. så får väl köpa nån med liten klack är bara rätt att jag typ trampar snett. är rätt klumpig av mig.
vi hade tänk laga maten själva.
sambons mamma skulle göra ena rätten och tänkte min mamma kunde göra den andra men mamma tyckte det vart krångligt eftersom vi bor egentligen i Stockholm och att så laga mat dagen innan kändes inte kul samma dag som man anländer. då var det tänk 2 olika sorters pajer tex 2 av varje eller nåt.
jag förstår henne men kanske om man gör smörgåstårta istället? det behövs ju ingen ugn och kanske är lättare? den andra rätten kommer bli potatisgratäng med rostbiff. som sambons mamma tänkte göra.
inbjudningskorten håller ja på ska fixa till helgen tänkte jag. ska skicka dom nu i februari så får de svara senast början av april då har man en hel månad och veta hur mycket man ska handla osv.