Inlägg från: iurochskur |Visa alla inlägg
  • iurochskur

Vi som gifter oss 2015!

Finns det plats för fler? Vi ska gifta oss 6/6 2015 :)

• iurochskur
    filibustern skrev 2014-04-13 20:35:04 följande:
    självklart! välkommen! har ni bokat något än? :) tema? 
    Tack :D! Vi har preliminärbokat en hembygdsgård i ett litet naturreservat, dock inte sett det ännu, vigselförrättare ordnad. Övernattning på Örenäs slott för mig och mannen. Klänning beställd från Kina, blir den inte som jag tänkt mig har jag mycket tid att fixa en annan plus att jag ändå tänkt ändra en del på den så hoppas mest på en fin bas och har ändå inte kastat så mycket pengar i sjön om den inte alls funkar. Vi har enats om ett smaragdgrönt och djuplila färgtema.
  • iurochskur
    filibustern skrev 2014-04-13 21:50:57 följande:
    oh! vilken färgkombination! läckert! 
    Haha ja väldigt skarpa färger men ska det vara så ska det vara, jag ville ha lila toner, mannen smaragdgröna som är en vacker färg så det fick bli en kompromiss med båda.
  • iurochskur

Haha ja det är nog jag som varit lite bridezilla, fast snäll och lugn men har varit rädd att inte få tag i lokal och så, det är ju även en röd dag så det gick inte att få tag i vigselförättare via rådhuset men jag googlade fram en och kontaktade henne. Slottet som vi bokat för övernattning hade tex redan fullbokat för sommaren 2015 för bröllop...

Vi får också tillgång på fredag em, även om man kommer ha massa annat att göra vill jag nog själv också dekorera då, vi blir väldigt få vilket är lite tråkigt på ett sätt men gör att man kan satsa mer på dem som kommer men lokalen kommer behöva fyllas ut.

• iurochskur

Trattkantarellen: Vi ska också vigas ute i anslutning till lokalen så jag hoppas att det är fint där men det är ett naturreservat så det tror jag absolut, så jag vet vad du menar med att utemiljön är viktigare, vår lokal är inte så vacker vad jag sett på bilder men som sagt läget och miljön är viktigare. Det är också enda stället i närheten av oss till ett rimligt pris och jag har bara läst bra om den platsen för bröllop och min sambo är en skogsmulle så det passar så bra. Skönt att ha två att välja mellan då är det sannolikt att en av dom känns rätt, hoppas jag känner det när vi åker till vår plats :D

• iurochskur

Vi gifter ju oss den 6/6 som är en röd dag, jag tänkte inte på det :o. Lokal och vigselförrättare är ordnad vilket är ren tur eftersom att rådhusets utsedda förrättare inte jobbar röda dagar. Nu till frågan, tror ni att det kan vara problem att få tag i catering en sådan röd dag? Man får väl höra sig för hos de olika antar jag...

• iurochskur

Zandri: Tycker din klänning ser jättefin ut på dig och den behöver ingen underkjol i mitt tycke.

• iurochskur
    almami skrev 2015-01-16 14:01:08 följande:
    Denna var på tok för stor så jag fick hålla ihop den med ena handen..
    Så himla fin denna var, elegant, vart kommer den ifrån? Den första var också jättefin på dig men det gissar jag att de flesta klänningar är :)!
  • iurochskur
    SofieFii skrev 2015-01-23 16:47:51 följande:
    Visst är dem? Jag har velat köpa såå många, men nu tror jag bannemig att jag har hittat rätt med den jag köpt. När jag fick på mig den så sa mamma direkt att det var precis den klänningen jag skulle ha. Den som verkligen var "jag". Trodde inte någon sådan skulle komma, men det gjorde den. Bara hang in there, den kommer till dig med! :)
    Vilken valde du? Eller du vill inte avslöja? Superfin i alla!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!