Inlägg från: Kotten |Visa alla inlägg
  • Kotten

Vi som gifter oss 2015!

crs skrev 2015-04-13 12:54:01 följande:

Jag har ringarna! De är såååå fina! Tror dock att min är lite stor, har mailat tillverkaren och frågat hur det går till om den (eller de, snubben har inte provat sin än) behöver ändras lite. Antar att de flesta vanliga guldsmedar inte vill leka med titanringar, så tror vi får skicka tillbaka dem så hon kan fixa.

När vi köpte våra titanringar i butik (vi har iofs inte fått dom än) så lät det som att så länge det inte är stenar i är det relativt enkelt att ändra storlek. Är det stenar i är det krångligare men fortfarande görbart i butik.
  • Kotten
    Plättis skrev 2015-04-16 21:11:26 följande:

Ikväll fick jag ett sms från min kusin som ska sjunga på bröllopet, hon anmälde sig och skrev "jag antar i alla fall att jag är bjuden, för vi har inte fått någon inbjudan". Vi skickade dem förra veckan, och jag har haft sån ångest över att de ska ha kommit bort eftersom ingen hört av sig, och nu blev det inte bättre Jag kan inte ringa alla 60 gäster och kolla heller, utan får väl passa på när vi träffas.
    Är lika delar upprörd och skräckslagen, typ. Tänk om det är fler som kommit bort? Våra vänner och familjer har i alla fall fått, resten vet om att vi gifter oss och har bokat in datumet.

Vi fick bort en inbjudan i posten, det framkom när personen gratulerade oss och jag frågade om han trodde han kunde komma, han tog det rätt chill och vi skickade inbjudningsinformationen med mejl så allt löste sig. Men lite trist ändå så klart.
  • Kotten

Lite råd, vi ska via en bekant fråga några äldre ungdomar om dom vill plocka fram mat och hjälpa till med den biten på vårt bröllop (vi lagar delar av maten själv + köper delar t.ex. färdigskuret kött osv). Men vad är rimligt att erbjuda i timlön? Det blir en ganska lång dag och vi vill ge skäligt betal. Vad är skäligt betalt i det här fallet?

• Kotten
    SofiaF skrev 2015-05-28 12:49:00 följande:

Jag har en annan sak jag skulle vilja kolla hur ni bemött och gjort.
    Vi har börjat fundera på bordplaceringen och tanken är ju att inte sätta alla som redan känner varandra tillsammans utan blanda nya och gamla bekantskaper. Vissa av våra vänner som man vet är lite blyga och inte helt bekväma med nya människor försöker man ju placera tillsammans med någon de redan känner så att alla är bekväma. Vi har tänkt att respektive (sambo eller gifta par) sitter snett mitt emot varandra och förlovade par bredvid varandra såklart. Men, jag har flera stycken som haft önskemål/invändningar (kalla det vad man vill) på var och med vem man vill sitta och jag har totalt tappat konceptet för att försöka tillgodose allas behov...
    Hur gör ni?? Det här börjar kännas omöjligt...

Vi har ingen bordsplacering, vi kommer ha speciella platser för barn i lämplig ålder (önskemål från föräldrar och barnen själva) och vi kommer ha ett "honnörsbord" tror jag där jag + min partner + min pappa + min mormor + hans föräldrar kommer att sitta. Utöver det - fri placering, ha så roligt. Vi utgår från att våra cirka 65 gäster löser problemet och ser till att dom får en trevlig kväll. 

Men om en har har bordsplacering och tycker det känns viktigt så tänker jag att en ska skita i vad folk vill och inte vill. Det är helt irrelevant. Gör som ni vill.
  • Kotten

Hur långt innan bröllopet skulle ni ha gjort ansiktsbehandling + färgat fransar och bryn?

• Kotten
    Plättis skrev 2015-07-16 21:06:17 följande:

Åh, jag har haft lite problem med min klänning nu sedan jag provade den hos sömmerskan och hämtade hem den i tisdags. Vi hade kommit överens om vilka ändringar som skulle göras och ett ungefärligt pris. När jag var där i fredags och provade märkte jag att en av ändringarna inte var gjord, att förlänga den fram eftersom undertyget är ungefär två centimeter kortare än spetsen i övertyget. Sömmerskan erkände att hon glömt bort det, men att det inte behövdes egentligen. När allt var klart och jag skulle hämta klänningen i tisdags fick jag ändå betala fullt pris och är inte helt nöjd med fållen fram. Jag kommer förmodligen inte bry mig om det på bröllopsdagen, men med tanke på att det var en av två stora ändringar så kändes det fel att betala fullt pris. I och med att det är veckan innan bröllopet så kunde jag inte säga "det här går jag inte med på!" för jag behöver ju klänningen. 

Jag ska hämta min klänning imorgon (efter att jag ringt och påminnt), jag är sjukt nojig över att hon gjort något knas. Hon ska ändra axelbanden + sy in den kring bysten. Men jag tycker mig ha hört så många som är missnöjda med olika grejer efter att ha lämnat in sina klänningar =/
  • Kotten
    Plättis skrev 2015-07-16 23:47:25 följande:
    Så i bästa fall får jag lite pengar tillbaka, i annat fall behöver jag aldrig mer gå tillbaka till den sömmerskan. Vilket är lite oturligt eftersom min syster mest troligt gifter sig nästa år och det är enda brudbutiken i stan.
    Jag hoppas du får en del pengar tillbaka, det verkar som den bästa lösningen och är hon schysst så tänker jag att hon vill ha så nöjda kunder som möjligt.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!