SofiaF skrev 2015-05-28 12:49:00 följande:
Jag har en annan sak jag skulle vilja kolla hur ni bemött och gjort.
Vi har börjat fundera på bordplaceringen och tanken är ju att inte sätta alla som redan känner varandra tillsammans utan blanda nya och gamla bekantskaper. Vissa av våra vänner som man vet är lite blyga och inte helt bekväma med nya människor försöker man ju placera tillsammans med någon de redan känner så att alla är bekväma. Vi har tänkt att respektive (sambo eller gifta par) sitter snett mitt emot varandra och förlovade par bredvid varandra såklart. Men, jag har flera stycken som haft önskemål/invändningar (kalla det vad man vill) på var och med vem man vill sitta och jag har totalt tappat konceptet för att försöka tillgodose allas behov...
Hur gör ni?? Det här börjar kännas omöjligt...
Vi har ingen bordsplacering, vi kommer ha speciella platser för barn i lämplig ålder (önskemål från föräldrar och barnen själva) och vi kommer ha ett "honnörsbord" tror jag där jag + min partner + min pappa + min mormor + hans föräldrar kommer att sitta. Utöver det - fri placering, ha så roligt. Vi utgår från att våra cirka 65 gäster löser problemet och ser till att dom får en trevlig kväll.
Men om en har har bordsplacering och tycker det känns viktigt så tänker jag att en ska skita i vad folk vill och inte vill. Det är helt irrelevant. Gör som ni vill.