Inlägg från: EbbZen |Visa alla inlägg
  • EbbZen

Vi som gifter oss 2015!

Åh, får jag vara med? :)

Jag och sambon ska gifta oss den 5 september i år, lokal bokat, spara datumet- kort utskickade, klänning köpt (lite impuls och lite tidigt jag vet).

Festen är för ca 50 gäster, med tema lantligt, är inne på jutejäv och zink som tema kan man nog säga. Lokalen är en gammal herrgård, trångt men sjukt mysigt!

Ska läsa igenom lite vad ni andra har skrivit men ville bara säga hej och hoppas att jag får hänga lite med er, alltid skönt att ha några att bolla tankar och idéer med!

• EbbZen

Tack för det varma välkomnandet!

Åh så fin ring! Älskar linjen som du vill ta bort :)  är så snyggt när det ser ut som två ringar tycker jag!

Jag håller också på att prata med en guldsmed om en lite specialring! Eller ja, två ringar blir det, tänkte byta ut min förlovningsring också!

Är dock inne på att ha 7 stenar (vi har varit tillsammans i 7 år, i år) i alliansringen och lite mellanrum mellan stenarna. Alliansringen ska vara i vitguld, hjärtat ska vara fyllt med guld från min morfars vigselring! Är så sjukt kär i denna ringen!

Vad tror ni?

• EbbZen
    Plättis skrev 2015-03-14 23:50:44 följande:

Vi fixar och bestämmer det sista i helgen för inbjudningarna, så imorgon ska jag träffa vår toastmadame och prata om hur vi ska göra med att anmäla tal. Hon kan inte svara i telefon under arbetstid, och jobbar som en galning eftersom hon har ett mycket krävande jobb. Så vi går igenom hela gästlistan för att kolla vem fler som kan tänkas passa i rollen som hennes sidekick. Och det är väldigt magert på den punkten...

Och det här med baren. Vi har insett att vi har råd med öppen bar, men funderar på om det är en bra idé. En del av våra gäster kan inte hantera alkohol, men är det rätt att "straffa" alla gäster för det? Att ha festen alkoholfri är inte ett alternativ (tydligen), och vi måste veta vad vi ska göra innan vi trycker inbjudningarna.

Varför inte köra bara dricka till maten och sen inget mer?

Vi tänker oss vin, öl och cider till maten + något avec till tårtan och kaffet men sen inget mer. Tycker inte att det ska vara så mycket sprit på en bröllopsfest oavsett om man kan hantera alkoholen eller inte!
  • EbbZen

hej alla.
    jag är verkligen en periodare när det gäller att planera bröllopet. mycket på jobbet i omgångar och det blir helt enkelt inte prioriterat. läser dock i forumet mer eller mindre varje dag och har koll på er alla :)

har provat att göra en servettring (med placerings"kort") som jag ville tipsa om i alla fall! för er som tänker att ni vill göra en del själva!
    (lyckas inte vända bilden så ni får vrida på huvudet ;))

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!