I slutet av augusti har vi OSA och 4 har redan tackat nej. Vi tyckte vi hade flyt i början men nu har en del krånglat och jag blir stressad när det inte blir som jag vill. Min klänning är som sagt för lång vi tror att vi kan ha kommit på ett sätt att fixa den men jag blir ändå stressad. Vi hittade ingen bra tärnklänning till min tärna (som har en ganska knepig kroppsform så vi bestämde oss i maj för att beställa från kina. Vi skrev utförligt att klänningen vi ville ha MÅSTE ha en korsett rygg. I måndags kom klänningen med BLIXTLÅS i ryggen. Känner mest för att bli tokig på någon. Vi får hoppas klänningen passar ändå annars har vi problem. Sambons kavaj var än en gång slut trots att han beställt och sagt åt dem att lägga undan en då vi bor 7 mil från stan, tack och lov för hans best man som tog på sig att ringa butiken och se till så att min blivande make inte behöver gå naken. Jag höll på att explodera! Både sambon och best mannen insåg att de behöver skärp så det ska jag fixa. På måndag ska vi iväg till guldsmeden och köpa en silverring till best mannen i present. Tärnan ska få ett halsband som redan är inköpt.
Till det positiva då, min blivande svärmor är helt makalöst bra! Vi ska ha middag och sen efterrätt tidigt på dagen och då plockar caterings personalen undan disken och ställer den i diskmaskinen men senare på kvällen ska vi ha bröllopstårta som min far bakat och då tyckte vi att det var onödigt (och dyrt) att betala caterings personalen att sitta och inte göra något i flera timmar så vi pratade med mina föräldrar som sa att de kunde plocka fram och undan till tårtan, svärmor tyckte då att det skulle de inte behöva så pratade med en släkting som inte ville ha något för att göra disken och sköta serveringen av tårtan.
Vi bestämde oss ganska tidigt att inte lägga några pengar på en professionell fotograf utan vi nöjde oss bra med de fotona vänner och familj skulle ta. När vi nu pratade med henne om det undrade hon inte om det var lite riskabelt för tänk om de fotona inte blev bra. Vi sa då att vi om vi skulle hyrt fotograf skulle den medverkat både under vigseln och festen och det kostar en del och de pengarna lägger vi hellre på en dyrare och längre bröllopsresa. Då säger hon att hon känner någon som visserligen inte jobbar som fotograf men som har en riktig kamera och fotograferar mycket på fritiden som kanske skulle kunna fotografera åt oss. Om vi ville så skulle hon kunna fråga om hon ville och om hon ville ha något för det. Det tackade vi såklart ja till och hon tackade ja så länge vi bjöd på mat,
Nästa vecka ska jag och svärmor sätta oss ner och pyssla ihop pom poms till att dekorera lokalen med! 8 veckor kvar!! :)