Vi som gifter oss 2015!
Hej,
Va kul att läsa om alla era bröllopsplaner.
Jag och min fästman är som vanligt ute i sista minuten. Vi förlovade oss för över ett år sedan och hade först planerna på att gifta oss den 6/6 2015, dessa planer har vi hunnit ändra på några gånger. Vi har båda anmält oss till Vätternrundan som är helgen efter den 6/6 och det känns lite stressigt att hinna planera allt innan och dessutom känns det svårt att få tag i någon bra lokal då tjejvättern och halvvättern äger rum den helgen. Så det nya datumet är satt 4 juli, då har vi semester direkt efter och kan vila upp oss och kanske dra iväg på en liten resa:)
Under julledigheten kommer jag ha fullt fokus på att fixa kyrka, festlokal och påbörja inbjudningarna. Så jag har några intensiva dagar framför mig.
Vår budget kommer ligga på runt 40 000 -45 000 kr till festen (inkluderar mat, lokal, alkohol, bordsdekorationer osv). Vi kommer bjuda ca 70 personer.
Sedan har jag en budget på 15 000 kr som ska täcka frisörkostnaderna, skor, underkläder, klänning och ring. Jag funderar lite på att skicka efter en klänning ifrån Kina, men tvekar lite. Är det någon annan som gjort det?
Jag har en vän som gjorde det och var mycket nöjd. Först var jag helt inne på att klänningen skulle få kosta upp till 7500 kr men ju mer jag tänker på det så känns det som en väldigt dyr kostnad för en klänning som jag använder en gång. Då är det bättre att lägga mer pengar på ringen och på att det blir en lyckad fest när vi ändå har en så pass tajt budget.
Hur har ni andra gjort med inbjudningskort? Har ni gjort dem själva eller skickat efter?
Funderar på att göra den själv men inser att det kommer ta lång tid. Är det någon som har några bra idéer, Jag har en skrivare på jobbet som jag kan låna. Så det lutar åt att jag köper lite finare papper och skriver ihop något.
Till Antligen vill jag säga, kör på den bröllopsklänningen som du vill ha! Du kan ju alltid ta en lite enklare bröllopsklänning som inte är så prålig. Min goda vän som är 45 år gifte sig förra sommaren och hade en fantastiskt fin vit bröllopsklänning, hon var så vacker och det såg inte alls konstigt ut:)