Vi som gifter oss 2015!
Och av Nightrods alternativ röstar jag på alternativ 1 och 5.
Och av Nightrods alternativ röstar jag på alternativ 1 och 5.
Jag har själv precis börjat titta runt på klänningar, precis som igår. Ska på gå o prova klänning imorgon också. Jag skulle SÅ gärna vilja ha 2 klänningar, men inte när den ena kommer hamna på 10k. Då känns det som att jag vill ha den på mig hela dygnet långt.
Jag vill som SofieFii också kunna röra mig och dansa hela natten lång, har fått höra att skräddaren kan se till att släpet, om man nu har det till klänningen, kan sättas fast på kjolen. Vet ni någon om det?
Vi har skickat bokningsförfrågan till några lokaler, fått svar på 2 att de är fullbokade och en är prel bokad men vi ska dit och kolla på lokalen imorgon, så det är lite win i all motgång.
Sedan är vi klara med prel gästlista, håller på att kolla runt på fotografer (hur många timmar tänker ni ha dem runt omkring er?) och har varit och träffat en gammal vän till min mamma som ska sy min bröllopsklänning, då får jag den som jag vill och figursydd (ok, 4k kronor över min satta budget) och behöver inte köpa en klänning som butiksexpedition försöker tvinga mig att tycka om.
Åh, jag kände igår kväll att nä, om man bara skulle gifta sig utomlands och skippa allt planerande. Men men, jag får väl bara invänta att vara på bröllopsplanerar-mode någon gång framöver.
Det har kört ihop sig med lokal och bröllopsfotografer. Det finns lediga lokaler på vårt planerade datum, dock har de så konstiga visningstider (typ enbart en dag i veckan, mellan 1800-1930), känns lite segt men men. Man vill ju hinna se lite lokaler innan man bestämmer sig!
Bröllopsfotografer är dyra! Ni som tänker anlita, hur många timmar tänker ni anlita dem? För vigseln? Middagen? Festen? Annat?
Och gästlistan! Fästmannen ska bjuda hela sin släkt (inte kusiner, tacka Gud för det), totalt blir det 21 personer från hans sida. Jag har mor och far, och nära vänner till familjen, totalt blir det 6-8 personer på min sida. Resten ska fyllas med vänner, för jag vill ha kul. Men vilka ska man bjuda? Kollegor är svåra, hur har ni tänkt kring det?
En vän till oss kommer ta våra porträttfoton, och han gör det gratis Jag funderar på att be en tidigare kollega fota under vigseln så vår vän får slappna av och bara vara gäst då, men ändå få lite bilder på oss och våra gäster. Men för mig är porträttfotona viktigast.
Vi har två gästlistor: en till vigsel och middag då vi bjuder våra familjer (föräldrar, syskon, mostrar, fastrar, kusiner och närmaste vännerna) och en till festen då vi bjuder de inte lika nära vännerna och andra som vi gärna vill ha med. Vi försökte kapa gästlistan och bara ha 35 personer till vigsel och middag, men varken jag eller min sambo kände att det var den lösning vi ville ha. Så vi blir 60 personer till middagen, och festen har vi ingen aning om. Där behöver vi inte ha lika lång framförhållning heller, festgästerna kanske får inbjudan två månader i förväg, medan de som ska vara med på vigsel och middag får den fyra månader innan.
Kollegorna är välkomna på festen, men vi kommer nog inte ha en öppen inbjudan för alla. Sambon jobbar på stort kontor med hundratals anställda, så han får i sådana fall bjuda dem han umgås med. Mitt jobb är mindre, men jag kommer inte bjuda alla utan de jag trivs bäst med. Majoriteten av mina kollegor närmar sig pensionsåldern, medan sambon är en av de äldre på sitt jobb (och han har några år kvar till 30!). Det kommer bli en salig blandning av folk, det är ett som är säkert
Däremot har jag en bekant som börjat arbeta med foto, kan kolla med honom om han skulle vara intresserad av bröllop, för då blir det till förmånligare pris troligen, han är väldigt artistisk av sig så... och han finns i sthlm
Hej alla fina!!
På lördag är det dags för oss, känns helt galet!
Hemlig vigsel med okända vittnen, klädsel ej bestämd och vi går förbi blomaffären på vägen till stadshuset. Passar oss perfekt
Kan låta trist för vissa, men huvudsaken är att jag gifter mig med min stora kärlek och mitt ljus i livet.
Stor fest och välsignelse med familjerna tar vi vid ett senare tillfälle!
Finns det fler som gifter sig på alla hjärtans dag här?
Detta med vigselring, inte lätt! Ska man köra på enstensring? Fair-trade diamant? Kommer ni beställa på nätet eller gå till en guldsmeds-/ringbutik?
Vi köper våra ringar från en guldsmed, mest för att jag gick dit och fick råd kring vigselring och de var så bra och hade fiffiga lösningar. Så de kommer specialdesigna min ring och sambons blir också one of a kind. Priset blir billigare än om vi skulle ha köpt på exempelvis Guldfynd. Och de kommer hålla i all evighet eftersom de designar den för att vara hållbar
vad tycker ni? :) typ alla jag prövade gick på runt 5000kr.
nu bara att berätta för gubben att jag tjuvprövat ringar :P
Just det, glömde säga att jag ska även sy på ett av- och på-tagbart släp (3 meter långt från midjan), den kommer att fästas på något sätt vid midjan men har inte helt kommit på hur än.
Hur gör ni med morgongåva? Har ni kommit på någon bra present ni som ska ge det till er respektive?
Hur långa är era klänningar? Till golvet eller strax ovanför?
Men vad tycker ni? Med eller utan skärp?