Inlägg från: Mirred |Visa alla inlägg
  • Mirred

Vi som gifter oss 2015!

Ninjara skrev 2015-01-16 20:42:23 följande:

Idag är det exakt 4 månader kvar. Herre min je vars tog tiden vägen?

Har i alla fall haft en toppenvecka, köpt världens finaste klänning, beställt brudbukett, corsager, tärnbuketter, fixat personal, pratat med kyrkan om riskastning (inte alla som tillåter), varit på systemet och pratat dryck och kollat upp alkoholfria alternativ.

När jag sedan kom hem en dag hade jag ett "mystiskt" brev i postlådan:

"Blivande Bruden planerar inför Bröllopet. Möhippegänget står i startgroparna för en kidnappning...
    Är du beRÄDD?
    Har du packat väskan? Följande innehåll:
    Ett förkläde, sexiga underkläder, en avbitare, oömma kläder, massageolja har du inte, far inte och köp möhippegänget har reserv VASELIN.
    Eftersom vi obemärkt har kunnat posta detta är du inte tillräckligt uppmärksam! Se upp för vita skåpbilarm förklädda kvinnor, kryptiska kommentarer.
    Kakan ska bakas. Degen är knådad. Sitt inte hemma och jäs..."

Helt underbart!!!!

vart köpte du klänningen ifrån???
  • Mirred
    litenkaka skrev 2015-01-19 16:48:03 följande:

Våra döttrar kommer vara 3,5 och 1,5 och de ska ha vita tyllklänningar med paljetter på bröstet :) de ska få varsin liten ring de också, efsm den stora tjatar om att hon också vill gifta sig med mamma och pappa ;)

Stora skulle dö om hon fick ha Elsa-klänning på sig! Sprätta bort snöflingorna? ;)

Haha, känner igen de där med Elsa klänningen, sambons dotter har pratat om det också...
  • Mirred

vi kommer bjuda på alkohol till maten, ett glas/rätt samt brudskål, sen kommer de finnas en bar där de får köpa, men vi VÄGRAR betala det...vi vill inte ha något fylleslag på vår bröllopsfest

• Mirred
    Emmasara skrev 2015-01-23 10:01:33 följande:

Hur tänker ni andra angående bröllopsresa? Behöver höra lite hur andra har gjort. (Vi är bland de första i vårt umgänge och bland den "yngre" släkten att gifta oss så vi har inte så många i vår närhet att fråga)

vi kommer att åka på kryssning i Karibien om typ 1år som bröllopsresa, vi kommer önska om ett bidrag till denna resa som bröllopspresent.
  • Mirred

Vi kommer inte ge nå "give aways" till våra gäster, har varit på massa bröllop och de har aldrig varit någon som gjort det..
    Sen bjuder man ju ändå på festen!

• Mirred
    Plättis skrev 2015-07-16 23:47:25 följande:
    Jag är egentligen inte missnöjd, bara besviken över att jag fått betala mer för arbetet än vad som är rimligt. Efter att ha tittat på sömmen så ser jag själv att det inte finns något att förlänga med, den är klippt för kort när den syddes (fast jag bad säljaren på Etsy göra den längre fram). Men sömmerskan sa att hon hade glömt det, så jag tvivlar på att hon kollat på fållen innan jag kom dit.

Så i bästa fall får jag lite pengar tillbaka, i annat fall behöver jag aldrig mer gå tillbaka till den sömmerskan. Vilket är lite oturligt eftersom min syster mest troligt gifter sig nästa år och det är enda brudbutiken i stan.
    Det finns nån i Vännäs också och sen har jag för mig att det finns nån till här i stan...

Jag ska hämta ut min imorgon, jag hoppas att allt är som det ska med den!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!