Vi som gifter oss 2015!
absolut inte, har då inte tänkt ha någon av mina systrar som tärna, ev. har jag funderat på att ha min lillebror som marsalk.. men det är nog långt bort.
nu börjar man inse att det faktiskt är på riktigt! varför? jo.. ska berätta. :P
har nyss kommit tillbaka hem från en begravning. väldigt jobbigt såklart, sen när vi skulle på församlingsgården och fika så frågade karln min vad det var för psalm jag kanske ville ha, och så kolla vi upp den i en psalmbok. då kommer prästen då:
"jaha? kollar ni upp psalmer? någon speciell?"
här skulle jag så fint säga, då jag ville hålla allt så hemligt jag kan tills vi skickar ut inbjudningar att "nä, vi bara kollar lite.." men innan jag hinner säga nåt så släpper min karl bomben!:
"ja det är väl prat om någon bröllop". (här är jag alldeles panik då hans mor och mostrar står bakom prästen)
Prästen: "jaså? snart eller?"
jag (som försöker rädda det hela) : nää de e långt fram, vi bara liksom.. kollar runt.."
Karln min: tja de e väl på gång i alla fall.
(här hör svärmor och mostrarna och jag ger upp om att förrsöka rädda det)
och så har då alla mina försök att hålla allt hemligt totalförstörts hahahaha! vi skrattade åt det sen och sa att nu är det point of no return! hahaha!
sen sa gubben att han egentligen aldrig varit negativ till bröllop.. så.. ja.. det känns lite läskigt på ett sätt, men väldigt roligt! nu verkar det som att det är på riktigt! :D
Tessa: haha! låter precis som min karl. "tja. det är som varken eller". haha! men ja vet att han inte skulle vilja byta ut mig heller. så.. :P ne jag tror alla får mer eller mindre kalla fötter någon gång, det ÄR ju faktiskt ganska stort att gifta sig. men skönt då att jag inte är ensam ^^
hejhej! nu har det stått stilla nog länge här tycker jag :P
hur går det för er? nya idéer?
sitter just nu och skulle bara "leka" fram någon sorts bordsplacering.. alltså.. HUR SVÅRT ÄR DET INTE??!
skulle försöka inte sätta par bredvid varandra, helst inte mitt emot heller. just för att få lite variation.. och även att försöka få varannan man varannan kvinna. men de e skitsvårt det här alltså! kanske lika bra att hålla det enkelt och sätta dom parvis :P hur har ni tänkt? några tips?
sen har jag föreslagit till min karl att vi ska göra "planeringsmångagar". dels så jag inte tjatar ihjäl honom varje dag, hehe, utan vi kan sitta någon timme eller två och planera/pyssla på måndagar (exempelvis), men även dels för att då kan vi införskaffa saker eller boka/beställa diverse som vi kommer överens om, under veckan :)
härligt! ja det är ju alltid bra att ha mycket gjort eller påbörjat innan det lilla livet ska ha all uppmärksamhet :P vi kommer nog välja maten från antingen ica eller från en kvinna i grannkommunen. många har rekommenderat henne, men det är lite dyrt tycker jag.. =/ och ica kan ha nog så god mat! men det får jag ta upp med göbben. också utseendet på tårtan. men jag vet rätt så säkert vart vi ska beställa tårtan ifrån. ^^