Plättis skrev 2014-04-30 08:18:22 följande:
Mejlade med Lilly (alltså
lilly.nu) och fick veta att mina två klänningar, alltså de jag hittills hittat och verkligen älskat, är omöjlig att få tag på :( En av dem provade jag i somras och den satt verkligen som handsken, helt perfekt. Så nu ska jag deppa lite innan jag tar tag i det igen.
Vi har som sagt bott ihop i fem år (i juli) och har varit tillsammans ungefär lika länge. Det tog två, tre månader för oss att flytta ihop, och då flyttade vi från Umeå till Uppsala. Nu är vi tillbaka i Umeå sedan något år och har tänkt stanna. Det är mycket trevligare att ha nära till familjen, även om jag alltid kommer älska Uppsala (särskilt på sista april!).
Då måste jag också får brudklänningsgnälla lite!
Ringde för ett par veckor sedan till Ramona Design, en stor, känd brudklänningsbutik här i Gbg och bokade en tid, idag kl 17.00 för provning.
Blev lite sen på jobbet så cyklade som en galning in till stan och kommer fram helt svettig till butiken typ 16.55.
Butiken är stängd, och på dörren sitter en lapp där det såtr att de idag stänger kl 16 pga valborg. Man tycker ju att dom kunde ringa sina kunder som hade bokade tider då och avboka???
RIngde till dom och lämnade ett passive-agressive meddelande och bad dom ringa upp för att boka en ny tid.
Såååå besviken då jag verkligen hade laddat för detta hela dagen!
Okej, vi kommer båda från Värmland, bor i Gbg men kommer köpa hus i Karlstad sen när vi lyckas bli med barn (vilket vi ska sätta igång med direkt efter bröllopet, ÄNTLIGEN!) skönt att ha föräldrarna tillgängliga för barnpassande och så :)