• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frkmaria

Jag såg det! Lite var bra och lite tyckte jag var lite löjligt. "Vissa bestämmer att de går ur skilsmässan värdigt utan pajkastning". Nehe? Liksom. 

• filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-31 09:12:12 följande:
    Jag såg det! Lite var bra och lite tyckte jag var lite löjligt. "Vissa bestämmer att de går ur skilsmässan värdigt utan pajkastning". Nehe? Liksom. 
    jo det finns ju sånna "drömskiljsmässor" där båda liksom lugnt kommer överens och allt funkar skitbra efteråt. 
  • josefjun
    filibustern skrev 2014-01-30 17:27:35 följande:
    hmm.. vet inte.. blev som kär i dom örhängena.. men får se. hittar väl till slut något annat jag gillar ÄNNU mer :P hittade andra halsband som jag definitivt ska välja mellan. karln min tyckte inte riktigt om dom, men det visste jag ju redan (då jag tycker om dom :P) björkhalsbandet är fint, men som sagt, dom är för stor. dom kommer ju ta all uppmärksamhet känns det som, så den idén går bort. ^^

tyckte detta var såå läckert!! :)
  • frkmaria

Tjoho. Idag har vi varit förlovade i ett halvår. Det betyder att det bara är 1,5 år kvar till bröllopet. :) dessutom har min lillasyster börjat jobba på bageri så snart har jag nån som kan göra vår bröllopstårta. ;) hihi.

• Maid of honour

Här åker man iväg och åker skidor en vecka och det händer massor här :) På semestern har jag blivit ännu mer beroende av Pinterest, känns som allt jag gör är at spara insiprationsbilder, men sååå mycket fint det finns! Orkar inte hitta allt och citera från mobilen men, här kommer mina åsikter i vad det pratats om: Äktenskapsförord, absolut! Min kille har egen firma, jag har lagt in mer pengar i huset än han gjort, 50% av alla äktenskap slutar i skiljsmässa, bättre att skriva papper när man är vänner än behöva lösa allt som ovänner. Är själv skiljsmässobarn, kanske därför jag tänker så! Partytält - vi kommer nog ha ett stort i trädgården! Finns så mycket fint man kan göra och blir praktiskt för oss, om det skulle bli dåligt väder har vi stort hus att kunna vara i. Bröllopsresa - vi har pratat om det på semestern. Vi reser endel och har alltid valt att hellre vara borta några veckor och bo på medelhotell än vara borta en vecka i lyx. Så istället för 2 veckor på en strand på lyxhotell är planen Japan - Fiji - nya Zealand - Australien i 4-5 veckor! Men tiden får de vad det finns pengar till!

• camwic
    Maid of honour skrev 2014-02-01 18:24:17 följande:
    Här åker man iväg och åker skidor en vecka och det händer massor här :) På semestern har jag blivit ännu mer beroende av Pinterest, känns som allt jag gör är at spara insiprationsbilder, men sååå mycket fint det finns! Orkar inte hitta allt och citera från mobilen men, här kommer mina åsikter i vad det pratats om: Äktenskapsförord, absolut! Min kille har egen firma, jag har lagt in mer pengar i huset än han gjort, 50% av alla äktenskap slutar i skiljsmässa, bättre att skriva papper när man är vänner än behöva lösa allt som ovänner. Är själv skiljsmässobarn, kanske därför jag tänker så! Partytält - vi kommer nog ha ett stort i trädgården! Finns så mycket fint man kan göra och blir praktiskt för oss, om det skulle bli dåligt väder har vi stort hus att kunna vara i. Bröllopsresa - vi har pratat om det på semestern. Vi reser endel och har alltid valt att hellre vara borta några veckor och bo på medelhotell än vara borta en vecka i lyx. Så istället för 2 veckor på en strand på lyxhotell är planen Japan - Fiji - nya Zealand - Australien i 4-5 veckor! Men tiden får de vad det finns pengar till!
    Pintrest är farligt. Är själv beroende av det. 
  • filibustern
    josefjun: ja visst! funderar på att köpa den oavsett, bara för att ha den :P den är ju inte SÅÅ dyr (170 kr tro ja) 

förresten på tal på äktenskapsförordet som diskuterades, jag gatt fråga min blivande var han hade tänkt liksom typ.. skydda. och det var huset helt enkelt. så då är jag med på de noterna. :P  

och på tal på ingenting. någon här (tro ja) sa något om att man kan be säljarna på etsy skriva "gift" på paketet, så då slipper man tullen. är det verkligen så? 
  • josefjun
    och på tal på ingenting. någon här (tro ja) sa något om att man kan be säljarna på etsy skriva "gift" på paketet, så då slipper man tullen. är det verkligen så? 
    Jag som skrev det, jag har läst det i en annan tråd på något forum. Men jag minns inte var! Men där skrev de att de man kunde göra så. Jag har dock inte provat själv :P
  • filibustern
    josefjun skrev 2014-02-02 12:05:28 följande:
    Jag som skrev det, jag har läst det i en annan tråd på något forum. Men jag minns inte var! Men där skrev de att de man kunde göra så. Jag har dock inte provat själv :P
    ok! hmmm.. 
  • filibustern

wuhu! hon hade grenörhängena i silver! ( de som är i guld i tidigare bild) perfekt! då blir det nog mest troligt dom, och kottthalsband, men kommer nog även beställa grenhalsbandet bara för att det är snyggt!:D

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!