frkmaria skrev 2013-09-12 19:20:02 följande:
Åh. BTW. Vad tror ni blir billigast kontra värt besväret: att köpa bröllopstårta (runt 50kr biten kan jag tänka mig och nästan 100 pers = nästan 5000) eller att baka en själv (ingen aning om kostnaderna, man måste säkert testa ett par gånger dessutom, bakar ju inte en till nästan 100 pers bara sådär utan att först testa).. :) (och så måste man komma på bra kombinationer, och jag tror dessutom det blir lättare om man först har en allergilista så man utesluter vissa moment direkt).
personligen känner jag att tårtan är väldigt viktig. dessutom är jag inte sådär jätteduktig på att baka, så jag kommer anlita en. hon gör UNDERBARA tårtor, och snygga som f*n! värt varenda peng! jag lägger då gärna några tusen på en tårta.
frkmaria skrev 2013-09-12 19:41:29 följande:
Har dessutom en toppenidé (m2b mindre exalterad) över att man innan festen för att "fördriva" tiden har en tipspromenad om oss som par, hur vi träffades, osv. och kanske även lite personligt för var och en.
Var på ett bröllop i somras och det dröjde minst 45-60 min innan brudparet kom efter utsatt tid. Kan tycka att hur mycket mingla än är kul så tyckte jag det var liiiite för segt att vänta så länge. Visst. alla skulle ta kort och infinna sig där INNAN brudparet men ja. Hade det funnits ett tidsfördriv så hade det varit kul enligt mig. :)
Och snittar är tänkt att serveras till brudskålen också! :)
Filibustern: Varsågod och stjäl idén. Tror inte jag är först med att komma på den (även om jag faktiskt kom på det själv och inte har efterapat någon annan... ;) )
vill oxå ha en sån tipsrunda! t.ex mellan middag och tårta eller nåt. mycket bra ide! exempel på frågor (som Jag klurat ut i alla fall) kan ju vara t.ex "vilken är brudparets 'låt'?" och så kanske "bruden samlar och läser, som de flesta vet, Stephen king-böcker, men hur många har hon?" "vad är brudgumens favoritförfattare?"
"Vad för sorts fästande ämne symboliserar brudparets kärlek?" (superlim). "Brudgummen, är som de flesta vet, något av en spelfantast. men vad gillar bruden för spel?" "vad har brudparet för skostorlek sammanlagt?" "vad gjorde nnnnnn för rätt första gången han bjöd nnnnnn på middag?
några exempel. älskar tipsrunda.. och så är det frivilligt. men ska locka med ett pris i alla fall :P
tack! ska höra med karln vad han gillar idén. :)