Inlägg från: Nightrod |Visa alla inlägg
  • Nightrod

Vi som gifter oss 2015!

79 dagar kvar

Live free, ride free
  • Nightrod
    crs skrev 2015-05-19 08:37:58 följande:

Vi ska shoppa kläder till snubben idag! Jag gissar att det mest kommer bli ångest av det. Han är så jääävla kroppsmedveten, och är inte riktigt den som kan ta på sig vad som helst. Han gymmar alldeles för mycket för det, men fattar inte själv hur musklig han är, utan tror gärna att han är tjock... Skjorta och kavaj är nog lugnt, men att hitta byxor som inte är supertajta över låren kan nog bli lite knepigt om de ska sitta bra i midjan och inte vara generellt gigantiska. Jävla knäböjande :P  

Ha ha ha åååhh känner igen det där såväl.
    Nu har jag inte tränat ben på gymmet alls, dvs som gym pass.
    iom att jag fokuserar på cardio så är det ju ändå ben två gånger om dagen (crosstrainer, bodypump, box, combat osv) Men mina ben är stora ändå och förr.... var det äänu jävligare. Man drar upp byxorna och får dem inte över låren men midjan är för stor. Tror dock det finns kostymbyxor med lite stretch i och det funkar bra om man har detta "problem". Däremot tycker jag det är sjukt svårt att hitta kavaj utan att behöva sy in den om man är bred över axlarna. Dörför tror jag att jag komemr trivas i min väst
    Live free, ride free
  • Nightrod
    SofiaF skrev 2015-05-19 12:05:13 följande:

Nightrod när gifter ni er? :)

6 augusti har vi bröllopet
    Live free, ride free
  • Nightrod
    crs skrev 2015-05-29 07:10:26 följande:

Åh, det där med bordsplacering är så svårt. Vi har inte bestäm än om vi ska ha det eller inte, men om vi ska ha så tänker jag vägra anpassa den efter önskemål andra än mina och sambons. Om det inte handlar om föräldrar som vill säkerställa att de får sitta med sitt barn, typ. Det skulle jag acceptera. 

Men, nu har vi inte bäst om vi ska köra bordsplacering eller inte. Hur avgör man det? Vi kommer vara drygt 30 personer, på två långbord. Majoriteten av gästerna är min familj, som såklart känner varandra. Vet inte hur jag ska göra, vill ju att våra familjer lite tar/får chansen att lära känna varandra (första gången de träffas), och tänker att risken är stor att utan bordsplacering så sätter sig alla familjevis. Men det känns också både svårt och lite elakt att bestämma hur folk ska sitta. Och jag är inte så sugen på att riskera att själv få sitta bredvid typ sambons mamma eller en av hans vänner som jag inte är så förtjust i. :P Så att vete fan hur vi ska göra... 

Vi kommer nog placera bekanta vid sidorna av varandra och nya personer mitt emot, så att de kan få både tryghet med bekanta vid sidorna men ändå få tillfället att få nya bekanta som bordsgranne mitt emot vilket vi känner ändå är den man lättast kan prata med.
    Live free, ride free
  • Nightrod

Nu håller vi på att bestämma upplägg med prästen.
    Psalmerna är bestämda i alla fall, superenkelt för gästerna, ingen behöver text
    I denna ljuva sommartid och den blomstertid nu kommer

NU skall vi bara försöka styra predikan lite, prästen verkar väldigt bra och tar gärna emot förslag om vilka ämnen vi vill han skall prata om eller om det finns bibelstycken vi vill ha inkluderade.

Vi har gjort ett vigselprogram med, det blev supernice

Live free, ride free
  • Nightrod
    SofiaF skrev 2015-06-05 13:13:28 följande:

Ja det här med psalmer håller vi också på att fundera på och vi vill nog ha i denna ljuva sommartid och en vänlig grönskas rika dräkt. Något som de flesta känner igen och kan sjunga med i :)

Håller på med vigselprogrammen här med och festprogram och bordsplacering och resten drygt 1,5 månad kvar för oss, pirrigt värre

Detta är vårt första utkast av vigselprogrammet

Vi kommer kanske embossa stämpeln på framsidan (röd) och ha något litet innuti med kanske ett band runt, ( inte ens bestämt 100% om vi skall ha vigselprogram, men man måste ju skissa lite).

Längst ner på insidan kommer även , präst, kantor och sångare vara med (lääängst ner på insidan som sagt. Lite humor måste man få ha även denna dag

Live free, ride free
  • Nightrod
    SofiaF skrev 2015-06-06 14:36:40 följande:
    Hahaha riktigt bra!!! Sånt man önskar man kommit på själv vill också försöka få till lite rolig stämning med mycket humor så att det blir avslappnat och inte så strikt

Vårt festprogram hoppas jag speglar oss med humor
    Tack

ja lite kul måste man ha,
    vi håller på med våra frågor till poängpromenaden vi skall efter kyrkan såm underhållning för gästerna medans vi plåtas utanför kyrkan och vid havet.

Kan väl inte påstå att det är de mest seriösa frågorna i världen, men kul har vi medans vi kommer på dem
    Live free, ride free
  • Nightrod

Diskuterade igenom låtarna med sångerskan och sångaren i helgen.
    Kommer bli så bra tror vi. Och det verkar som om tredje personen sångerska/fiol också är klar nu

kommer bli så bra tror vi

Sångerska / piano

">

Sångare /Guitarr

">

har inget på fiol/sångerskan just nu.

Live free, ride free
  • Nightrod

Damen provade klänningen igår för att mäta hur mycket hon behöver sy in den samt att med hennes klackar och jätteunderkjol behöver vi förlänga den så det skulle mätas med.
    Passade på att testa lite av accesoarerna med

Live free, ride free
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!