Vi som gifter oss 2015!
79 dagar kvar
79 dagar kvar
Vi ska shoppa kläder till snubben idag! Jag gissar att det mest kommer bli ångest av det. Han är så jääävla kroppsmedveten, och är inte riktigt den som kan ta på sig vad som helst. Han gymmar alldeles för mycket för det, men fattar inte själv hur musklig han är, utan tror gärna att han är tjock... Skjorta och kavaj är nog lugnt, men att hitta byxor som inte är supertajta över låren kan nog bli lite knepigt om de ska sitta bra i midjan och inte vara generellt gigantiska. Jävla knäböjande :P
Nightrod när gifter ni er? :)
Åh, det där med bordsplacering är så svårt. Vi har inte bestäm än om vi ska ha det eller inte, men om vi ska ha så tänker jag vägra anpassa den efter önskemål andra än mina och sambons. Om det inte handlar om föräldrar som vill säkerställa att de får sitta med sitt barn, typ. Det skulle jag acceptera.
Men, nu har vi inte bäst om vi ska köra bordsplacering eller inte. Hur avgör man det? Vi kommer vara drygt 30 personer, på två långbord. Majoriteten av gästerna är min familj, som såklart känner varandra. Vet inte hur jag ska göra, vill ju att våra familjer lite tar/får chansen att lära känna varandra (första gången de träffas), och tänker att risken är stor att utan bordsplacering så sätter sig alla familjevis. Men det känns också både svårt och lite elakt att bestämma hur folk ska sitta. Och jag är inte så sugen på att riskera att själv få sitta bredvid typ sambons mamma eller en av hans vänner som jag inte är så förtjust i. :P Så att vete fan hur vi ska göra...
Nu håller vi på att bestämma upplägg med prästen.
Psalmerna är bestämda i alla fall, superenkelt för gästerna, ingen behöver text
I denna ljuva sommartid och den blomstertid nu kommer
NU skall vi bara försöka styra predikan lite, prästen verkar väldigt bra och tar gärna emot förslag om vilka ämnen vi vill han skall prata om eller om det finns bibelstycken vi vill ha inkluderade.
Vi har gjort ett vigselprogram med, det blev supernice
Ja det här med psalmer håller vi också på att fundera på och vi vill nog ha i denna ljuva sommartid och en vänlig grönskas rika dräkt. Något som de flesta känner igen och kan sjunga med i :)
Håller på med vigselprogrammen här med och festprogram och bordsplacering och resten drygt 1,5 månad kvar för oss, pirrigt värre
Damen provade klänningen igår för att mäta hur mycket hon behöver sy in den samt att med hennes klackar och jätteunderkjol behöver vi förlänga den så det skulle mätas med.
Passade på att testa lite av accesoarerna med