Vi som gifter oss 2015!
frkmaria skrev 2013-09-15 15:51:18 följande:
Filibuster, bakgrunden till min viktnedgång (har redan gått ner 23 kilo... ska gå ner 40 innan bröllopet är det tänkt. :) ) är att jag har haft fel på mina hormoner i hela mitt liv (detta fick jag som en trevlig present för 3 år sedan... det har alltså inte varit "mitt fel" att jag är tjock utan min kropps fel). Nog med gnäll om detta. Jag är överviktig och vill vara så liten som möjligt och 17 kilo kan jag klara på ett halvår men just nu känns det lite omöjligt. :/ Får ta nya tag i vår för snart kommer vinterskiten och då är jag inte så promenadsugen (6 veckor skulle foten ta ungefär innan den blev bra och har gått 2) men håller vikten genom 5:2 vilket jag tycker är så himla skönt! Trattkantarellen skrev 2013-09-15 16:02:16 följande:
Filibustern, jag ska också gå ner en del innan bröllopet, minst 10kg men gärna 15.Jag har varit ganska nöjd med min vikt och legat stabilt oftast, sen flyttade jag hemifrån 2006 och då la jag på mig 5kg, sen sista året på utbildningen med examensarbete och muntliga förhör på de vi lärt oss de senaste 4 åren gick jag upp 10kg till...
Har kört 5:2 nu i ca 4v, minus 3,5kg hittills, och då har jag inte kommit iväg och tränat knappt alls, har en förkylning som vägrar släppa..
Jag kombinerar 5:2 med att äta en LCHF-inspirerad kost, jag äter inget bröd, ris, pasta, potatis etc, dock unnar jag mig lite rottfrukter ibland och äter mkt grönsaker. Jag har under de här veckorna också unnat mig en kakbit på jobbet eller lite glass på helgen, men max 2ggr i veckan som jag äter något sött.
Man har ju visat i studier att socker är mer beroendeframkallande än alkohol och nikotin, så det är svårt att låta bli sötsakerna..
Men vi får hjälpas åt och peppa varandra, hålla oss lite uppdaterade här i tråden på hur det går
Lycka till!
jag kör ingen speciell kost faktiskt. tyvärr rätt så mycket pasta äter vi.. men jag tror mycket på att äta lagom av allt och så motion då. men i ärlighetens namn är jag rätt så lat :P
däremot skulle min karl behöva gå ner.. rätt så mycket faktiskt.. men han är så lat så det går inte beskriva. och så får han för sig att promenera runt kvarteret (10min) en gång varannan vecka ska hjälpa.. -.- ne han skulle ha fått hårdträna, som han gjorde när han gick karaten (vi gick samtidigt, det var genom det vi träffades). tyvärr hindrar ett skadat knä mycket..