augusti skrev 2014-04-14 12:13:28 följande:
Vad bra att få tillgång sedan på fredag. Jag får om jag har tur tillgång på fredag. Eventuellt om ingen bokar en fest d.ä men det brukar vara fullbokat på helgerna. Men jag håller tummarna! Annars får jag lokalen lördag förmiddag.
Tja, får och får :p Jag kommer betala extra för det. Vi väljer mellan två olika lokaler, bägge är hembygdsgårdar så kommer kosta 1.600kr eller 2.200kr beroende på vilken vi väljer för att få hyra den fre-sön.
Det är en kostnad som jag inte tänker så mkt på, eftersom det är värt så mkt för mig att slippa stressen :p
iurochskur skrev 2014-04-14 12:25:20 följande:
Haha ja det är nog jag som varit lite bridezilla, fast snäll och lugn men har varit rädd att inte få tag i lokal och så, det är ju även en röd dag så det gick inte att få tag i vigselförättare via rådhuset men jag googlade fram en och kontaktade henne. Slottet som vi bokat för övernattning hade tex redan fullbokat för sommaren 2015 för bröllop...
Vi får också tillgång på fredag em, även om man kommer ha massa annat att göra vill jag nog själv också dekorera då, vi blir väldigt få vilket är lite tråkigt på ett sätt men gör att man kan satsa mer på dem som kommer men lokalen kommer behöva fyllas ut.
Jag hade nog också kunnat vara ganska mkt bridezilla, har redan kollat upp mkt, men vi vill ha en borgelig vigsel utomhus i anslutning till lokalen, så miljön i omgivningen är nästan viktigare än själva lokalen, därför ska vi åka och kolla på lokalerna nu till Kristi himmelsfärd, rätt tidpunkt fast året innan själva bröllopet för att känna in och se vilken som känns bäst. Vi gifter oss i Värmland och bor i Gbg så därför får jag vänta lite. När vi väl har valt lokal kommer jag också kontakta vigselföraättare, catering och fotograf ganska omgående, pingstafton är ju en ganska populär dag.