Vi som gifter oss 2015!
www.chanti.se/P-Vigselringar_Foerlovningsringar-I_silver-Set_(2_ringar)-Hjaartan|47T200Z501406Z50 hoppas länken funkar. . Här är den ringen jag är ute efter i liknande stil :)
www.chanti.se/P-Vigselringar_Foerlovningsringar-I_silver-Set_(2_ringar)-Hjaartan|47T200Z501406Z50 hoppas länken funkar. . Här är den ringen jag är ute efter i liknande stil :)
Ni får kopiera hela länken då direktlänka, ej gick:/
Jag sitter och skriver planeringskalender. . Herregud vad jag är nervös reda och ändå är det 1 år kvar. Men alla tankar om att när man anländer till kyrkan och jag går halv vägs fram med min far och hur min blivande man ser på mig. Tårarna kommer att rinna. Åh vad jag längtar!
Var förbi en smyckes affär idag och kollade på ringar. Jag beskrev precis den ring jag ville ha och vips så gick drömmen i uppfyllelse. Jättebra service utav denna tjej som verkligen lyssnade på mig. Vi har varit där tidigare och då var det en annan tjej som jobbade som tryckte på att vi minsann bara gifte oss en gång och att ringen ska ju vara den ståtligaste och att den skulle gå på 18000:- hon lyssnade inte ett dugg på vårt önskemål så jag sa till denna tjej som jag träffade idag att hon fick ta hand om oss när vi ska beställa :) Har börjat kollat på dukningar och det finns så mycket fint.
Sagolik dukning :)
Ringde en brudaffär idag för att höra om min klänning fanns att tillgå men tyvärr nej :( priset fick mig att ramla av stolen totalt. 10300:- det trodde jag aldrig om den klänningen... så hon sa att vi kunde boka tid i morgon så jag kunde pröva olika klänningar med volanger och se om jag hittade mitt stuk :) Häftigt!
15000:- :o förstår att du dog lite... jag dog lite förut när jag insåg att vi spräcker budget totalt...
I går... gårdagen vill jag bara glömma :( jag hade fått en tid bokad på en eftertraktad brudaffär för att pröva brudklänning ar. När jag pratade med dom i veckan så sa hon att hon skulle ha allt redo när det gällde vilken typ av klänning jag ville pröva... tar med mig en av mina nära vänner och åker.. när vi kommer fram står det massor med folk i butiken och det är KAOS! står i ca 5 min framme vid kassan och väntar på att få hjälp... då kommer en äldre dam och säger jaha har du bokat tid, jag vet inget om sådant för jag hjälper bara till ibland.... Jag kollar på min vän och hon ser hur jag blir panikslagen. ... Då säger den äldre damen att ja det är ju lite folk men in i det här prov rummet och pröva denna klänning... får en klänning i spets. Och förklarade då att när jag pratade med den ansvariga så skulle allt vara klappat och klart... då säger damen ja men nu kan din vän hjälpa dig.. :( där står vi och vet inte vad vi ska säga... fick pröva klänningar jag inte ville ha och sen efter 40 min ger vi upp. .. då kommer den ansvariga och säger jaha ja just du hade ju bokat tid men lördagarna är så fulla så jag hoppas du kunde pröva några klänningar iaf... Jag fick rådet om att jag skulle ringa i veckan och komma dit en vardag men jag känner att jag tänker inte sätta min fot där igen :( Hur kan man göra så här mot sina kunder???
Det gäller att man verkligen har tur! Och jag är glad att jag än så länge har turen på min sida. Jag ringde ett hotell i helgen för att höra om deras sviter. Och det lät så himla bra och då sa jag att jag återkommer efter att jag har pratat med min blivande man. I dag ringde jag för att boka bröllopssviten. Dom hade 2 olika bröllopssviter. En med 3 rum och en med 2 rum. 3 rums sviten var det jacuzzi i badrummet men den andra var det bara ett badkar. I alla fall vi ville ju ha med jacuzzi. Pratade med receptionisten och hon säger då att ja det var väl ändå bra att du ringde tillbaka för en tjej hade kontaktat dom om denna svit vi ville ha men hon skulle återkomma. Dom skulle visst också gifta sig samma datum som oss så vi slog till och BOKA!
Utcheckningen blev visst längre också :) I stället för den sena utcheckningen som var 14 så blir det 18!
Sitter just nu och kollar igenom olika sidor av bröllopsinbjudan och vad mycket fint det finns.
Ang maten... hur 17 kall röker man en fläskfile? Jag kommer ihåg ett bröllop vi var på och då var det kallrökt fläskfile. Så gott!
Save the date kort är det något som börjar bli poppis? Låter ju verkligen som en toppen idé att man kan skicka ut dessa redan... Då vi gifter oss på alla hjärtans dag nästa år så infaller väl sportlovet på den veckan/helgen samtidigt vad jag tror... Enligt kyrkan sa dom att det var sportlov samtidigt. För vi vill ju jättegärna att alla ska kunna komma för jag vet att vi har många i släkten som åker på vinterresor och åker skidor..
Vad tror ni om att skicka iväg save The Date korten 1 år i förväg? Sportlovet infaller samma vecka och man vet inte riktigt när folk börjar boka vinter resor...
Satt och kollade på romances hemsida. Tror vi tar ett save the date kort i samma stuk som bröllopsinbjudan eller blir det för tråkigt?
Har ni bokat frisör inför den stora dagen? Jag har kollat runt lite med olika frisörer och med tanke på att mannen ska fixa sig själv så blir det endast jag och barnen som hamnar hos frisören. 3750:- och då är inte ens barnen inräknade förutom en lättare fläta. Vad ger ni för brud uppsättning?
Dagens fundering... mejlade en bröllopsfotograf i helgen och vi har till 99% bestämt oss för denna dock börjar jag fundera lite kring detta med att fotograferas efter bröllopet. Vi ska sova ifrån varandra kvällen innan och kommer först att se varandra i kyrkan. Då kommer fotograferingen vara efter bröllopet. Hur lång tid tar en bröllopsfotografering? Vad ska man kunna sysselsätta gästerna med under tiden vi är iväg? Bröllops lokalen kommer att ligga bara några meter från kyrkan. För att tiden ska gå fort för gästerna undrar jag om ni kan ge lite tips.