Inlägg från: antligen |Visa alla inlägg
  • antligen

Vi som gifter oss 2015!

litenkaka skrev 2014-09-17 21:37:05 följande:

Antligen: vad roligt med sången :) Min blivandes best man har vid flertalet tillfällen lovat mig att sjunga "fulla för kärlekens skull" på vårt bröllop så det har vi påmint honom om ;) tror dock inte han kommer leverera...

Hahaha-på'n bara!

Man måste ju hålla vad man lovar! Kanske kan han hålla ett tal istället och använda några fraser från den sången?

Hoppas du kan lirka fram nåt :D
  • antligen
    filibustern skrev 2014-09-18 16:09:10 följande:

skitbesviken blivande brud här... 

hade planerat sen en vecka tillbaka ungefär, att vi skulle fara till pastorsexpen och boka kyrka och så, vill helst boka med personer face2face så att säga.. ooh jag är så nervös, och så kommer vi dit.. 

"torsdag 18/9 har pastorexp. stängt pga personalplanering".. 

MEN ÅÅÅH!!!!!!!!! 

JUST IDAG, då man har längtat efter att ÄNTLIGEN få gra något stort, som att boka kyrka, och tillsammans med sin blivande.. JUST IDAG, då de har öppet och allt, JUST IDAG, skulle dom ha stängt. 

karln min skrattade bara och tyckte det var ett gudomligt omen.. -.-' han verkade då inte lika besviken som jag.. om ens alls. 

jävla skit-ursäktafranskan.. 

och än värre - vi kan inte göra't på tosdag (då dom också har öppen 10-12) för då jobbar han, och nu ska han börja jobba torsagar, så då kan vi inte fara dit och boka heller (dom har samma tid då) och telefontider är månd-fred.... 10-12!!! och då jobbar ju göbben.. suck!!! ännu en sak vi inte kan göra tillsammans.. får komma överens om vem som får ringa... suck

Nä, vad tråkigt!

Sånt där skulle få mig att morra också, visst ingen " stor sak " men man laddar ju lite just för att det blir en såndär VI-sak man sett fram emot.
  • antligen

[quote=4397556][quote-nick]Plättis skrev 2014-09-21 00:39:19 följande:[/quote-nick]

Jag måste bara få dela med mig av något sött. I helgen är jag hemma och hälsar på mina föräldrar, och min farmor och farfar bor precis bredvid. Så jag gick förbi och pratade lite bröllop, och min söta lilla farfar som blir 90 nästa sommar lovade dyrt och heligt att komma på mitt bröllop om han slapp köra bil.

Dessutom frågade jag när de hade gift sig, och ingen av dem kunde svara på det. Året blev fel, farmor var osäker på datumet och jag bara skrattade eftersom jag tänkte på hur mycket man anstränger sig för den här enda dagen i ens liv som man om femtio år inte ens kommer minnas.

Det fick mig att fokusera ännu lite mer på det som är viktigast för mig - att bli fru till den fantastiska man jag redan delat livet med i snart sex år. I framtiden kommer viktigare dagar vi aldrig kommer glömma, men bröllopet är bara början på ett liv tillsammans.

[/quot

Fniss,jag har också lyckan att få ha mormor 91 o morfar 92 kvar i mitt liv, de vet inte om bröllopet än men jag ser fram emot en del, mer eller mindre lyckade uttalanden som antagligen blir klassiker.

Vad sägs om när mamma berättade att hon väntade sitt första barn o mormor säger "Usch, nu vet alla vad du har gjort! "

:p

• antligen
    Plättis skrev 2014-09-22 08:35:39 följande:

Jag har morfar kvar också, men honom har jag inte pratat med bröllopet om än. Det är bara tre månader sedan min mormor gick bort, och jag vänder mig fortfarande om och letar efter henne när jag träffar morfar. De fick vara gifta i nästan 58 år, och om jag få ha så många år med min karl (och vara lika kär i honom under de åren) så kan jag inte önska mig något annat. 

Både sorgligt och vackert att läsa, förstår att det gör ont mitt i all bröllopsglädje.

Hoppas deras långa äktenskap o kärlek "går i arv" till er :)
  • antligen
    filibustern skrev 2014-09-29 10:29:18 följande:

kan nästan inte sitta still, känns som jag skulle bhöva springa upp och nerför gatan av all glädje!!! 

KYRKAN ÄR NU BOKAD!!!!! 

Åh, grattis! Vilken vacker kyrka!
  • antligen

[quote=4398316][quote-nick]PiaB igen skrev 2014-09-30 21:08:34 följande:[/quote-nick]

Vilken fin kyrka filibustern! Grattis Visst känns det lite mer på riktigt när platsen är bokad?

Idag var vår sista anmälningsdag för gästerna. I helgen ringde vi några som sagt att de "nog" kommer, varav ett par tackade nej och en kommer. Det som stör mig är att sambons ena bror med fru inte svarat någonting! Så jäkla dåligt! Han har sagt till en annan bror tidigare att de nog inte kommer. Men inget till oss, och som sagt inget svar nu. Är inte det jättekonstigt och skitdåligt att inte svara när ens lillebror ska gifta sig?

[/quote

Verkligen nonchalant stil! Och särskilt när det gäller sin egen familj, det borde ju vara lika enkelt att berätta för ER att dom inte kommer, när dom ändå sagt att dom inte kommer till den andra brodern. Tråååkigt!!

Ha några syrliga kommentarer på lager,om bröllopet kommer på tal med dom!!

• antligen

filibustern /Ååå vilken vacker klänning!

Jag tror hela tiden att jag hittat just MIN klänning, men så ser man helt plötsligt en till...o en till

Jag är på "kolla bild stadiet" ännu o bävar lite inför "iväg o prova läget"

• antligen

Ååå!!

Jag har varit på bröllop <3

Jag o min kille blev tillfrågade om vi ville vara bröllopsvittnen till ett hemligt o enkelt bröllop.Vi fick skarp tillsägelse om att det skulle vara inget speciellt, ingen brudklänning, inga blommor, inga krusiduller. Vår klädkod var varm jacka och stövlar! På en klippa vid havet vigdes de,i höstigt soldis och med vindar så att de flesta risgrynen hamnade på vigselförrättaren-fniss!

o till bröllopsmiddag blev det grillad korv o varm choklad.

Men men.....gifta sig UTAN BRUDBUKETT? Det kunde hon ju glömma!!

Dom har hund o är mycket ute i skogen så jag band en bukett av enbart massa höstiga skogiga saker, den blev riktigt bra faktiskt och hon blev såå himla glad! (Tyvärr får jag inte fram bilden ihop med inlägget men jag provar lägga in den på "blomsidan" i galleriet om nån vill se)

• antligen

Filibustern/ Kul idé med träbrickorna! Jag röstar på snöret,en knop eller rosett o om det går enklare eller underlättar dukningen kanske det går att knyta fast en såndär minigummisnodd i snöret så kan man bara kränga den över foten? (Tänkte på de där pyttesmå snoddarna man har till frisyrer, genomskinliga)

• antligen

Tänk vad bröllop kan göra med hjärnan, nu har jag en del av er i bröllopstankarna också-fniss

Jag såg krukor gjorda i näver på Blomsterlandet o tänkte genast på dig filibustern, med dina fina nävergrejer. Så jag tänkte bara tipsa att dom har såna om du behöver, man kan ju ha annat än blommor i dom-godis eller bestick mm.

• antligen

Sitter och tittar ut på en trädgård klädd i rimfrost o tänker att det är mycket man gör för "sista gången" i år,och nu är det sista julen som ogift!! Ser fram emot att få bli Fru till min fantastiska man,ett annat VI än vi varit förut. Snart är det inte 'nästa år' längre o dagarna räknas ner till dagen med stort L som i LYCKA

Vill passa på att önska Er alla en riktigt God Jul

Med massor av gnistrande tomtebloss både o granen o hjärtat!

• antligen

Hej på er!

Det är så roligt att läsa om allas planer ideer o tips. Och det är skönt att se att man inte är ensam om alla funderingar o tankar

Vi gifter oss 11/7 o Här har vi hunnit med bokning och av:kyrka,fotograf/filmare,festlokal o hotell till bröllopsnatten.

Frågade min mamma igår om hon ville följa med mig o min tärna på klänningsjakt o hon sa

"Jaa o jag vet redan hur den ska se ut....."

Kunde låta som ett skräckscenario men som tur är, är hon inte nån mor-zilla så det ska bli kul att se vad hon föreslår.

MEN nu är det en grej jag behöver era tankar om för jag har en hjärncell som irriterar mig på ett oroande sätt.

Det är att jag kommer vara en 50årig brud som skrider fram mot altaret, och jag VET att man ska göra precis det man önskar o vill på sitt bröllop men det som nu gnager mig är om det kommer att "tyckas" saker om jag har en "för brudig" brudklänning o att jag "bör" tänka på att jag är såå gammal o välja klänning efter ålder eller hur jag ska förklara det.

(Fast å andra sidan har vi inga barn o ingen av oss har varit gift förut så det räknas väl som ganska ungdomligt fniss!)

50 åring i vitt romantiskt tyllhav eller 50åring i diskret kjol o knytblus....

snälla hjälp mig övertala mig själv, varför grubblar jag på detta, ska jag lyssna till det lilla gnaget eller är jag bara nojjig??

• antligen

Tack för era fina kommentarer! Jag ska "öva" mig att sluta oroa mig för det där.

Filibustern -din klänning är såå vacker!! Jag förstår att det är en spännande väntan nu.

Frisyrångesten har jag skjutit fram o tar senare-hihi.

Jag har mest ringtankar just nu. Vi väljer mellan att designa egna eller köpa från Sydafrika. Min ena tärna bor där o tar med dom hem isåfall. De har ett turistföretag därnere o samarbetar med ett par guldsmeder. En ring har jag redan förälskat mig i - Evolym från Schimansky. Jag ska försöka få in en bild på den sen,så får ni vara smakråd :)

O tänk va.... Nu är det inte många timmar kvar tills det är

"Vårt år" för oss alla 2015 brudar.

Gott Nytt År allihopa!!

• antligen

Hej på er!

sån fart det blivit i tråden-va kul!

Jag behöver ert tänk i en klännings&kroppsfråga jag har hittills bara fastnat för klänningar med blixtlås, är det nån som vet hur snyggt eller inte snyggt det blir om man behöver sy in eller ut? Vi gifter oss 11juli o jag har inte ännu varit iväg o provat klänning. Känner mig lite stressad över det. Nu till "problemet" jag har gått ner lite i vikt, eller nää jag har gått ner skitmycket i vikt, jag övar mig på att faktiskt vara stolt över den prestationen.....att ha gått ner 43kg. Men nu har jag istället ett skapligt häng, som jag ska skära bort. (Håll en tumme för mig den 10e februari-då ska hängbuken bort!)

Är det nån ide att åka o prova klänning? Ska jag klämma in valkarna i ett par korsetter o testa klänningen med dom?Jag vet inte riktigt hur platt jag kommer att bli, men läkaren trodde att han kommer skära bort ca 20cm o fettsuga magen o sidorna.

Jag har typ ingen att byta tankar med, förutom min karl o det är lite svårt att få förståelse för min klänningsnoja. Jag kommer ju vara "klar" o ihopläkt till juli men läser mycket om att många köper ju klänning 6-8 månader innan eller ännu längre. Är jag sent ute?

Tänk om jag provar nu innan o blir bedrövad o tappar sugen när jag inte ser ut som jag ska?

Eller om jag hittar THE klänning o den måste sys om? Huvudet är fullt av tankar,är bara tvungen att få dom ur mig. Sorry om inlägget blev rörigt, men jag hoppas ni förstår en virrpanna.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!