Inlägg från: tesselessan |Visa alla inlägg
  • tesselessan

Vi som gifter oss 2015!

Vi har inte pratat så mycket om ringar mer än att just ringarna är inte så viktiga för oss - Vi ser inte direkt det som en symbol för vår kärlek och kommer inte lägga ned en förmögenhet på något som om vi känner oss rätt kommer att tappas bort eller bli stulna på nån av de många resorna vi kommer företa oss.
    Jag är dessutom en sån där jobbig person som bojkottar mycket saker på grund av företag som förstör miljön eller utnyttjar människor  så jag är emot diamantindustrin och vill inte ha en diamanter i min ring. Jag är så pass ombytlig av mig så jag har svårt att se att jag kan hitta en ring som jag vill ha resten av mitt liv istället kanske vi kör att jag får en ny ring vartannat år i bröllopspresent. Det är mer mer stil. 

men när jag ser alla era ringar blir jag sugen på att lägga lite mer men det finns inte budget för det. 
  • tesselessan

Emmasara - ang fotograf hittade jag tipset i en annan tråd här på bt och det var att bland gästerna utlysa en tävling för bästa foto, första priset kan vara att få sin bild i tackkortet. Bästa brudpar bild,vigselbild,kyss, bästa middagsbild eller dansbild. Så kommer vi nog göra.

• tesselessan

Kanske är bra att även ta med framkallningen av rullarna i budgeten, kostar mer själva kamerorna

• tesselessan

Eller gå till en gymnasieskola som har mediaprogram eller liknande och fråga om någpn av dem kan ställa upp - och betala 2000 Eller nåt som ersättning

• tesselessan

Nu har jag lagt den första beställningen på bröllopsprylar - äntligen. Har tidigare endast köpt ett par örhängen till bröllopet men nu har jag beställt 39 olika saker - blev mycket saker till brudketten som sak göras av knappar och smycken, men även pompoms, confetta, plaeringskort, påfågelfjädrar, skor som sak smyckas, propsen till fotobås, massa till dekorationer, rosblad, siidenband, saker till att dekorera tårtan, saker för att göra macroons - massa massa roliga saker. Kan knappt vänta tills de kommer. kommer att bli som julafton när det kommer massa paket

• tesselessan
    almami skrev 2015-01-28 10:58:03 följande:

Jag ska beställa denna klänningen från Landybridal. Vilken underkjol hade ni valt? 

jag hade valt kjol nr 1 
  • tesselessan
    litenkaka skrev 2015-02-06 08:34:10 följande:

FRÅGA: hur många av er har tänkt tanken "nu skiter vi i det här och drar utomlands och gifter oss bara vi två"? :)

Vi har tänkt tanken många gånger - först hade vi bestämt oss för den delen men efter lite tanke insåg jag att jag kommer ångra mig - jag vill ha klänningen, festen, tårtan och hela bunten. Han vill fortfarande att vi hellre rymmer och gifter oss vara vi två för han gillar inte att stå i centrum plus att hans föräldrar och syskon inte kommer kunna vara med på bröllopet så han tycker det känns jobbigt därför. Han går med på stort bröllop för min skull för han vet att det är vad jag vill ha. 

Hans krav är att han ska få planera smekmånaden. 
  • tesselessan
    litenkaka skrev 2015-02-07 08:27:20 följande:

Har förresten köpt örhängen idag! Ett par droppformade med blekrosa stenar i, älskar dem! www.lilyandrose.se/sofia-silk

örhängena är jättevackra. de kommer bli perfekt på den stora dagen. 

är det någon mer som har svårt att ladda upp bilder? funkar varket från mobilen eller datorn...... Arrghh
  • tesselessan

Äntligen kom jag på knepet att få upp en bild - detta är det första inköpet jag gjorde till bröllopet - på mellandagsrean hittade jag dessa underbara örhängen - de passar så bra in i vårt påfågeltema. Jag älskar allt med färg och smycken så det är svårt att håla sig och inte använda dem innan bröllopet
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!