Trattkantarellen skrev 2014-08-14 12:20:18 följande:
Jag hoppas ju på det.
Äter havregrynsgröt till frukost på vardagarna, äter mkt sallad och försöker hålla nere portionsstorleken. Unnar mig något litet på helgen, t.ex en fika eller lite godis etc.
Hmm... Ingen alls?
Har spelat en del volleyboll när jag var yngre, vilket jag trivdes mkt bra med, men här i Gbg är det ganska elitistiskt i de centrala lagen, och orkar inte lägga tid på att åka ut till ytterområdena..
Annars gillar jag att träna typ BodyPump, Medelgympa, Spinning etc.
Även gym, kan vara väldigt kul, men jag tycker inte om att träna själv, och har ingen kompis här som jag kan träna med längre då min bästa träningskompis flyttade till Stockholm efter att vi tog examen.
Min sambo hänger gärna med mig på gym och BodyPump, men gillar inte spinning. Sen är vi på lite olika nivå i gymträning också..
Men jag tror att PT-pass kan vara en bra början, få lite direktiv att följa.
Jobbade som instruktör i GBG förr...
Bodypump, Box, Body step (inte förvexlas med supertråkiga vanlig step) Bodycombat, Zumba osv, Låsa in sigmed en grupp människor i en träningsal och göra dessa pass tyckte jag var rolig och bra. Då skaffar man sig också bekanta på gymet och kanske nya träningskompisar..
Skulle börja med att hitta vad du gillar innan du slösar pengar på PT för det kan bli pengar i sjön annars