Inlägg från: Eriikah |Visa alla inlägg
  • Eriikah

Vi som gifter oss 2015!

Förhoppningsvis går min farmors gamla ring att modifiera om så att den passar mig och det görs isf i en guldsmeds butik. Funkar inte det kommer dom nog få göra våra ringar ändå. Eftersom jag verkar ha en ovanlig förlovningsring så tycker jag det är så svårt att se på nätet hur de ringarna passar med min. Annars hade nog jag också kunnat beställa via nätet.

• Eriikah
    litenkaka skrev 2015-03-15 11:07:25 följande:

Nu fick jag upp dem :) En med lite rundade kanter, en med raka kanter och en med kraftig rundning... Jag har hela tiden tänkt en kraftigt rundad, sambon älskade den kantiga och alla andra jag frågat gillar den med lite rundade kanter. Men mja, mellanmjölk är inte min grej - antingen jätterundad eller jättekantig. Vad tycker ni? Och ignorera mina sunkiga naglar, sviter efter höstens höstblåsor...

Kantig lätt =) 
  • Eriikah
    SofiaF skrev 2015-04-21 10:28:34 följande:

Jag undrar hur ni andra gjort med underhållning? Vi står i valet och kvalet om vi ska ta in en DJ eller om vi ska hyra ljus och ljud och köra Spotify... Hur tänker ni och hur ni andra här gjort? :)

Vi har valt att ha ett live band, dom är bara två med gitarr och resten playback, för att få enligt oss lite festligare stämning. Skulle vi inte haft det hade jag nog föredragit en DJ mest bara för att om man använder spotify har det en tendens till att folk går och byter låter mer eller mindre konstant. Vilket jag tycker är väldigt störigt. Beror iofs på hur tillgänglig "speldosan" är.
  • Eriikah

Någon som har tänkt att ha ett fotobås på bröllopet? Hur löser man själva "knäppandet" gör gästerna det själva eller är det nån som ska stå där och trycka av?

• Eriikah

Smart det hade jag inte tänkt på, ska jag kolla upp. Gör ni som ett riktigt bås med väggar så de blir lite privat?

• Eriikah

Hur tänkte ni när ni valde låtar till kyrkan? Jag sitter och funderar och lyssnar men min blivande är ju i stort sett totalt ointresserad av musik och ser det nästan som ett nödvändigt ont. Jag däremot tycker det är sjukt viktigt med musik och lyssnar mer än gärna på texten till allt också. Vi har heller ingen låt som är "vår". Svårt!

• Eriikah
    cecbj195 skrev 2015-06-20 23:34:38 följande:

Vi har inte heller någon låt som är vår och dessutom en hyfsat ointresserad fästman ;) Jag valde ut ett gäng som jag gillade och sen fick han välja. Vi har valt Py Bäckmans "Störst är kärleken" och Ellie Goldings "How long will I love you". Har inte kollat dessa låtval med solisten än, så det kan ju eventuellt ändra sig.

Psalmer och sånt har vi inte alls funderat på. Det tycker jag är svårare eftersom man ofta pratar om klassiska sommarpsalmer, men vi gifter ju oss i oktober... Blir det för mycket med två psalmer och två solosånger?

Är lite den varianten jag är inne på också men med tanke på vad vi egentligen vill ha för musik så lutar det mer åt cd än solist fast det är trevligare live. Kanske en av varje.

Nej jag tycker inte det blir mycket, det är väl nästan standard. Vi ska ha det, roligt med musik
  • Eriikah
    cecbj195 skrev 2015-06-22 02:44:04 följande:

Kyrkan vi ska vara i har faktiskt skrivit på sin hemsida att de undanber CD-skivor på bröllop. Vet inte riktigt varför. Men en av varje är väl bra? :) har ni några låtar som ni väljer mellan?

Okej, kändes skumt men dom kanske tycker akustiken inte är tillräckligt bra för det eller har dålig utrustning.

Nja både och, har väl egentligen från början varit inne på en viss typ av musik men jag har väntat med att bestämma helt klart tills jag fått reda på vem det blir som sjunger. Nu vet jag och kan börja leta på riktigt. Trodde jag hade en men då sa sambon "inte den där gaphalsen" om John legends all of me så det lutar åt love me tender på cd och hitta nåt till solisten. Kärleksvisan, aldrig ska jag sluta älska dig, ännu doftar kärlek är några jag funderar på. Men det finns många och som ska passa mannen. Hade jag fått tag i stämsång hade jag föreslagit där björkarna susar. Du är min man är väl också ganska bra men den blir så riktad mot honom.
  • Eriikah

Fotografen. Hur lång tid har ni avsatt till att fotas eller vill fotografen att ni avsätter? Fotas ni samma dag?

• Eriikah
    crs skrev 2015-07-09 15:13:32 följande:

JAG HAR EN NY KLÄNNING NU!! Hurra! Fick hem ett gäng idag, gillade två av dem, lät snubben välja, och nu är det klart! Denna är dock också liiite för lång, så ska se om jag får tag på någon som faktiskt verkar kompetent och som kan ordna det. Annars får den vara bra som den är!

Du kan inte tänka dig att fuskfålla den om det inte är så mycket? Tänker sånt fållband man stryker på.
  • Eriikah
    crs skrev 2015-07-10 07:03:27 följande:

Där sa du något! Dock är klänningen tajt och stretchig, så sömmen måste med vara stretchig. Annars kommer jag inte kunna gå. :P Hade kunnat sy upp den själv, men jag har inte en sån maskin som kan såna sömmar. Men vet du om det finns stretchiga såna stryka på-band? Det vore ju jättesmidigt att göra så! 

Haha ja då kan de ju va praktiskt med stretcha Har tyvärr ingen koll på det. Hör med en sybutik dom borde ha koll.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!