frkmaria skrev 2014-01-09 20:22:27 följande:
Haha.
Sambon var inte lika försäkrande om det som du!
Jag funderar nog lite till, skulle få en större bild på mail. Det är lite för dyrt för att köpa så. Skulle ju dessutom stå för porto och då blir det ju nästan som om man köpte en ny, även om just denna kostade 4500. Är den perfekt så kanske. Men jag funderar ju lite på båtringat, trekvartsärm och knälångt. Så. :) Detta är ju en mer klassisk!
På tal om Save the dates-kort har jag läst massa olika så jag tror man kan fundera på hur lång tid personerna behöver för att planera och boka resa. Jag tänkte faktiskt, hemsk som jag är, skicka fb-meddelande till de 2 vännerna jag har utomlands som jag tänker bjuda och bjuda dem så.. och då får de ju det direkt. Men jag har läst allt ifrån 1 år till 6 månader innan, och skicka bröllpsinbjudan bara 2-3 månader innan. Men vissa vill ja ha O.S.A. 2 månader innan. så ja. Man får nog gå på känslan. Vi ska inte skicka std men jag förstår dem som gör det.
gör så^^
sambon min han skrev via ett forum som han och tre av hans utländska kompisar startat, och fråga om dom ville komma. men dom visste inte. det var ju som långt dit, och en av dom var runt 15. han sa att det blir svårt att förklara för mamma att han ska till sverige till en kille som han aldrig träffat, och gå på hans bröllop haha! nu har han tappat kontakten med två av dom, men den tredje är från holland, jättetrevlig. hoppas på ett vis att han kommer. samtidigt så känns det som att det blir en hel del extrajobb (översättningar och förklaringar mest) om han kommer, som enda utlänning. tur då att vi har en kompis som bott i holland i 10+år och pratar flytande holländska, så OM han kommer så får han sitta med henne haha. :P