Inlägg från: josefjun |Visa alla inlägg
  • josefjun

Vi som gifter oss 2015!

inkawow skrev 2014-01-24 15:11:20 följande:
    Ringde en brudaffär idag för att höra om min klänning fanns att tillgå men tyvärr nej :( priset fick mig att ramla av stolen totalt. 10300:- det trodde jag aldrig om den klänningen... så hon sa att vi kunde boka tid i morgon så jag kunde pröva olika klänningar med volanger och se om jag hittade mitt stuk :) Häftigt!
    Kul o få prova :D

Min klänning är på väg och beräknas vara framme på måndag! Jag läääääääääääängtar! vil testa nu nu nu nu!

Fick mejl från en fotograf idag, hon ville ha 15 000!!!!!! Ja dog lite.. letar nog vidare.
  • josefjun

Ja, galet! Jag visste att de kunde gå på ett gäng 1000 men 15.. jösses :P haha!!
    tur man har 1,5 år på sig :)

frkmaria, jag har också förstått de.. att så fort de står brud framför så höjs priserna :/

• josefjun
    Emilia skrev 2014-01-26 17:45:47 följande:
    Grattis filibustern!! :)) Ni är så långt framme i planeringen! Brudklänningar redan? Jag har kikat o drömt lite men vågar inte köpa något än. Tänk om man går upp/ner i vikt eller helt enkelt ångrar sig tills dess. :/ Har ni bokat kyrka? Jag o en av mina tärnor var idag på liten utflykt o kikade på några kyrkor. Fastnade mest för Lomma Kyrka men den ligger 6 km från festlokalen. Flädie ligger bara 500 m därifrån men jag gillar den inte alls. Vad gör man? Har ni tänkt transportera gäster mellan kyrka o lokal? Eller förlitar ni er på att det löser sig?
    hihi, min klänning kommer i morgon. och de är min absoluta drömklänning! :p 6 km är vällan inte så långt? eller?
    Vi kommer dock ha vigsel och fest på ett o samma ställe utanfär helsingborg dock! :)
  • josefjun
    jag med! men är så feg, då jag aldrig beställt nåt från utlandet.. så jag har ingen aning om hur det funkar med tull och så.. :P
    hehe, ja bara beställer ;) tänker inte så mycket! inte alltid de tillkommer tull. De säger att man ska be säljaren skriva "gift" på paketet så slipper man tullen.
  • josefjun
    filibustern skrev 2014-01-26 19:43:17 följande:
    förresten.. säger du att om det står "gift" på paketet så slipper man en ev. tull??
    ja, har läst de på lite olika ställen :P
  • josefjun
    filibustern skrev 2014-01-26 19:49:29 följande:
    läste lite på tullverket. det gäller bara om varans värde inte överstiger 400kr.. den jag tänkte beställa kostar 410kr.. -.-
    Ajdå, störigt!
  • josefjun

Min budget ser ut såhär. Efter att ha googlat, kollat runt, mailat tills ögonen blödit då jag letat efter ungefärliga summor till min budget..

Fattas det nååågot? Ser något helt galet ut?

Bröllopsbudget

Lokal: 6000
    Mat:12000
    Klänning: 2500 (betald o klar)
    bordsdekorationer:
    -servetter
    -lakan ikea 150
    -rosenblad 170
    -ljushållare 100
    -syltburkar till blommor 100
    -blommor 500
    -ljus 0 (har massor hemma)
    -fiberväv 0
    smink:1000 (önska av min mormor i present)
    håruppsättning: 500 (känner en som kan fixa)
    Dricka: 5000 (får av mina föräldrar i present)
    Inbjudningskort: 600
    Bordsplacering: 200
    Brudgum kläder:1500
    Brudtillbehör:
    -underkläder 250
    -smycke 400
    -strumpeband 150
    -skor 100
    -naglar 500 (får ev av min kusin som bygger i present)
    Engångkameror: 260
    Gästburk:200
    Tackkort: 450
    Tårta: 1000 (Önska av min svärmor i present)
    Serveringspersonal:3000
    Musik under vigsel: 0 (känner en som ska sjunga)
    Bartender: 2200
    Brudbukett: 1500 (önska av min farmor i present)
    Tärnbukett: 300
    Corsage brudkum:150
    Corsage bestman:150
    Ring: 1300
    Hotellövernattning:2000 (får av mina föräldrar i present)
    Fotograf:6000 (önska av svärfar i present)
    Tärnklänning:500
    Kläderbestman:1500
    näbbklänningar: 600
    Morgongåvor: 1000
    Brudnäbbsblommor: 200
    Present till tärnan: 150 (hittat på etsy)
    Present till bestman: 150 (hittat på etsy)

• josefjun
    camwic skrev 2014-01-27 09:59:30 följande:
    Jag är inte ens förlovad men vi ska gifta oss nyårsafton 2015. Vi förlovar oss i år för jag är sådan att jag vill vara förlovad i ett år och sedan gifta mig. Han fria inte ens utan sa bara att vi ska gifta oss 2015 och ja sa ok. Har aldrig ens tänkt tanken på att gifta mig förut. Men han är min bästa vän och jag vill spendera hela mitt liv med honom. 

Planerar ni ert bröllop? Jag håller för fullt på med budget, planering, gästlista, save-the-date-kort (eftersom vi har ett sådant datum, så vill jag vara ute i riktigt god tid så att hans familj hinner hitta boende (vi ska gifta oss i 60 mil hos min familj), inbjudningskort (alltså inte skicka ut korten men designa dem och göra dem precis som jag vill). Leta klänning, kolla inspirationsbilder för tårta och brudbukett. Desstom har jag fastnat på www.etsy.com och deras underbara utbud av ja ringar, halsband, tiaror. Jo jag ska ha en tiara, efter att ha kollat runt på etsy så jag ska ha en tiara :)
    Är jag konstig eller bara väldigt förväntasfull?
    etsy är fantastiskt! är där inne och kollar var varranan dag ;) vill ha typ allt haha!
    Du är Inte konstig! Absolut inte. Enda sen vi bestämmde att vi ska gifta oss så har ja varje dag googlat kollat och haft mig! hehe.

Idag kom även min klänning på posen! Snart kommer en vännina och ska hjälpa mig knyta på den ordentligt. Bara dragit på den snabbt nu och den verkar sitta som en smäck! Kvaliteten är faaantastsik! Hittils är jag sååååååå nöjd!
  • josefjun
    camwic skrev 2014-01-27 16:13:29 följande:
    Ohh vad underbart josefjun, vart beställde du klänningen från? Har hittat min drömklänning men törs inte beställa den ännu. Är ju ändå ett år kvar så tänkte att jag väntar lite... om jag kan hålla mig :). Etsy är underbart, alldeles för underabart, plus att det är lite annorlunda så man känner sig lite ensam med grejerna och inget man köpt på glitter. (inget fel på glitter men på mitt bröllop vill jag vara ensam och vacker och bara ha saker som ingen annan någonsin ha tänkt på) :). 
    Hoppas klänningen sitter som en smäck och du är underbart vacker (huvudsaken är att du tycker det) :) 
    Jag har beställt från JJhouse! :)
    Jag kunde verkligen inte hålla mig haha! Känner som du, man vill ha sina "egna" saker då man gifter sig ovh inte samma smycken som någon annan :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!