Plättis skrev 2015-05-08 10:17:40 följande:
Jag kan inte hantera Hemnet, mest eftersom jag drar iväg och planerar så långt i förväg. Nu hade jag nästan ställt in bröllopet innan vi ens hade varit på visning
Men min sambo är den av oss som har fötterna på jorden och håller mig tillbaka när jag börjar dra iväg för långt. Och han låter mig inte ställa in bröllopet, säger han.
Allrakäraste skrev 2015-05-08 09:59:05 följande:
Det är okej att vara besviken. Men tänk nu att du har två roliga händelser att se fram emot, först bröllop och sen bostad :)
Vi gör ju tvärtom nu. Det blir flytt om 2 veckor till en stad 80 mil bort, vår nya lägenhet är inte klar förrän i november och vi ska bo inneboende hos svärföräldrarna fram tills dess. Inte bästa läget att planera bröllop i oktober alltså... Så vi har tagit beslutet att skjuta på bröllopet. Mamma blev jättebesviken och jag är väl inte heller superglad men samtidigt har jag alltid velat ha ett riktigt vinterbröllop så nu känns det okej att det blir februari nästa år istället. Allt handlar om min inställning till detta och jag jobbar fortfarande på att intala mig att det blir bra. För det kommer det ju att bli i slutändan :)
Ja, precis. Vi hade inte tänkt flytta än på några år i vilket fall, men nu känns det som att jag börjar vara mer inställd på det. Mest på grund av våra brutalt jobbiga grannar, men de har faktiskt skärpt sig efter ett par samtal till störningsjouren och kvartersvärden.
Lycka till med både flytt och vinterbröllop! Jag har också tänkt på att det är inställningen som avgör allt. Vi har haft lite motgångar planeringsmässigt på sistone, och folk som undanbett sig saker eftersom de är rädda att det inte ska bli perfekt. Men om jag gör allt med inställningen om att bröllopsdagen ska bli perfekt så kommer jag bli besviken. Jag fokuserar på att min sambo ska säga "ja" när vigselförrättaren frågar om han vill gifta sig med mig (och det har han lovat att göra) och att vi ska få äta god mat och ha en trevlig dag med våra nära och kära.
Det är genomförbart, uppnåeligt. Skulle det regna och vi får vigas i foajén på lokalen istället för på terrassen så kommer det bli underbart det också.
Vi sköt ju fram vårt bröllop ett år, och det var både jättesorgligt och okej, för det blev bättre att vänta. Men jag kan eventuellt ha gråtit en skvätt på det som skulle ha varit vår bröllopsdag i somras. Det kändes som att bröllopet låg evighetslångt bort, eftersom vi inte hade satt något nytt datum. Nu känns det all so much sweeter att veta att vi får bröllopet vi drömt om.
Ni låter precis som jag och min sambo! :) I och för sig så är vi båda planerare, vi vill veta vad som ska hända och när men medan jag är snäppet värre och planerar saker in i minsta detalj så har sambon fötterna på jorden och inställningen "det löser sig".
Det låter som att du har en bra inställning nu! Jag ska försöka att också ha det och inte dra iväg alltför mycket med bröllopsplanerna när det närmar sig. Tänka precis som du att det viktigaste är att vi säger "ja" till varandra och blir gifta samt att det blir en rolig dag :) Går något fel på vägen så finns det alltid en plan B, C, D osv. Och som du säger, anledningen till att vi skjuter på bröllopet är ju att det ska bli bättre när vi väl genomför det. Hade känts sådär lagom kul att vara nygift och bo hos svärföräldrarna i sambons gamla pojkrum haha ;)