filibustern skrev 2013-12-13 20:48:57 följande:
ja de e så typiskt. nu när jag är arbetslös så KAN jag ju ha långa naglar, men då oroar man sig ju över framtiden och hur pengarna ska räcka så då kan ja ju inte låta bli att bita.. =/
Usch, jag förstår precis hur du känner, när jag precis tog examen var jag arbetslös i lite drygt 3 månader inna jag fick jobb, överallt ajg var på intervju (när man väl kom på intervju) så fick man höra "Du gav ett mkt bra intryck, men vi valde att anställa en person med erfarenhet..." Efter ett par gånger var man GANSKA trött på att höra det...
Nu har jag ca 110km till jobbet, lägger ungefär 15h i veckan på att ta mig till och från jobbet, har haft det såhär i snart 2 år. Men nu har jag äntligen fått ett jobb i staden där jag bor, eftersom jag ju nu är en av de där hemska personerna med erfarenhet som fick alla jobb jag ville ha tidigare :p
Usch vad rörigt det blev, det jag ville få fram var iaf att jag också har varit i arbetslöshetssituationen när man ligger i sängen och gråter när man tänker på framtiden, och jag tog ett jobb bara för att få ett, slet som ett djur i 2 år och nu äntligen har jag fått ett jobb som jag tror/hoppas kommer bli bra och det känns bra när jag tänker på framtiden.
Så förr eller senare löser det sig alltid, men vägen dit är absolut inte lätt!
Men helt plötsligt får du ett jobb, kanske inte drömjobbet, men kanske jobbet som tar dig till drömjobbet
Vet att du har pratat en del om att plugga vidare och så, och gjort paus i den utbildningen du läser nu, men gör det som känns rätt för dig, det är aldrig för sent, när jag tog examen från universitetet var den yngsta 24 år och den äldsta 45 år i klassen, och flera hade jobbat med annat, gift sig, skaffat barn och började plugg igen först när barnen var större, och det gick väldigt bra för dom.
Haha, känner att jag bara blir mer och mer rörig i mitt inlägg, men jag tror man kan sammanfatta det jag menar med fokusera på vad som passar dig bäst i nuläget, och skjut det andra på framtiden, ingen mening att stressa över saker som man inte kan påverka =)