Modigh skrev 2013-08-07 20:13:18 följande:
Sen har ja en fråga, något ja tänkt mycke på. Barn. På festen. Hur ska ni göra? Jag vill ha med barn på vigsel å under maten, men hur gör man sen? Kommer va barn i åldrarna 1,5- ca7,8 kanske. Har funderat på om man skulle göra som en filmhörna till dom, eller nåt?
Jag vill helst ha ett helt barnfritt bröllop. Tycker att de vuxna ska få ha just en vuxenfest där man ska kunna ta några glas vin och dansa, prata ostört med bordsgrannen och slippa spring under vigseln. Ammande barn är ju en annan sak visserligen.
Vi har inte jättemånga barn i bekantskapskretsen, men tror också det kan bli en liten känslig punkt. 2015 kommer det äldsta barnet dessutom bara vara 7 år.
Men för att hålla barnen sysselsatta och föräldrarna lugna kanske en filmhörna är en bra idé. Se till att det finns block och pennor/kritor och annat pyssel för dem. Det bästa vore om barnen fick ett eget angränsande rum för lek så ni kan spela musik och dansa runt utan att störa dem.
Man gör ju precis som man vill med det där med att bjuda barn eller inte, men någonstans tycker jag att själva festen faktiskt är för vuxna. Oftast dricks det alkohol och det blir sena timmar - en miljö där jag inte riktigt tycker barn hör hemma. Vi har inga barn själva så jag ska inte leka expert