litenkaka skrev 2014-08-14 12:22:21 följande:
Nej jag förstår att det är en stor detalj för dig men i jämförelse med att du får gifta dig med din andra hälft är den väl ändå rätt liten. Det är väl äktenskapet som är viktigast? Tänker du framåt kommer ni ju kunna ha dop osv i den kyrkan istället... Jag har många saker som är väldigt viktiga för mig rörande bröllopet men inte så viktiga att de skulle få mig att ställa in/skjuta upp ett planerat bröllop....
Så är det såklart. Att få gifta mig med min fästman är givetvis det allra viktigaste. Samtidigt är ju inga inbjudningar eller save-the-date utskickade (några vet det muntligen) så det finns ju inget hugget i sten, därför går ju datumet att ändra... Vi tänker nog lite olika, inget fel i det.
Tror tyvärr inte att det inte blir några dop i den kyrkan då vi inte bor i min hemstad längre utan femton mil därifrån. Vill att våra barn ska ha sin dopkyrka nära, som jag hade (så långt det nu går, flyttar man så gör man ju).
Har lugnat mig något nu i alla fall. Har som motto "Då är det så!" så försöker hålla mig till det mantrat ;) I vilket fall ska jag gifta mig med min älskade och bästa vän, om det blir datumet eller platsen som ändras, det får vi se. Har väldigt svårt att se mig själv i en annan kyrka dock, då blir det på någon annan plats med samma präst.
Typiskt bara att fästmannen är bortrest med jobbet idag, vill ju bolla det här med honom. Och tärnan svara inte i telefon... Men får väl vänta, det här löser sig tids nog ändå, på något sätt.