Vi som gifter oss 2015!
Och nu svarade fotografen att hon också kan! Yes! :)
Åh jag är bara så taggad att jag vill dela med mig. Idag är det ett år sen vi förlovade oss och ett år tills vi har planerat våra bröllop!!!! Sitter just nu och stirrar på klockan på jobbet och vill att den ska bli 9. Då kan jag ringa kyrkan och boka. Dumma ett år innan regel :P
Hej på er!
Här kommer påfyllning med ett bröllop till!
Juli 2015, kyrka bokad igår!!! o planering i full gång. Festen blir i en bygdegård o det blir ca 100 gäster.Jag kommer säkert behöva er hjälp med tips o idéer framöver o kan jag hjälpa nån så är det bara att fråga.
Jag är florist så ni kan ju gissa att jag kommer "flippa ut" alldeles med blommor ööverallt!
Tänka sig-att efter alla hundratals brudbuketter o bröllopsbinderier jag gjort så ska JAG få hålla i min alldeles egna.....kan inte fatta det riktigt!
Vi åkte och tittade på en av lokalerna idag, och utsidan såg ut som att den desperat behövde ett lager färg, men insidan var snudd på perfekt. Det är en dansloge, så stora golvytor och högt i tak. Vi får plats med alla vi känner (och några till). Beroende på om det är dans på fredagen eller inte får man tillgång till lokalen på torsdag eller fredag kväll, och det var ingen brådska att städa direkt på söndagen. Allt för 1 500 kr. Och min gissning på att det var 30 minuter utanför stan var inte riktigt rätt, det tog bara 15-20 minuter.
Byn var dessutom makalöst fin, så nu drömmer jag om att köpa hus där ute
Alltså, jag har hittat något som är så perfekt att jag inte tror det är sant. (Etsy är livsfarligt!) För sakens skull kan det vara bra att veta att jag är språkvetare, språknörd och skulle leva och andas språk om jag bara kunde.
Den här buketten är gjord av en gammal ordbok, och det är så vackert att jag tror jag dör lite. Hur funkar det, ni som beställt från Etsy?
Känslig fråga kanske? Men får ni bidrag till bröllopet av era föräldrar?
Vi skulle egentligen ha träffat vår eventuella bröllopskoordinator idag men hon fick vabba, vi blev lite ledsna för vi var verkligen taggade! Men vi satsar på onsdag istället. Dock har vi hittat en fotograf som verkar fantastisk och som kan skräddarsy ett paket med tid, typ av bilder osv. Min m2b är programmerare och har gjort en hemsida men bröllopsplanerarverktyg, superbra! Kanske kan bli något vi kan bli rika på ;)
Nu till en fråga: var kan man hitta fina caketoppers? Vi funderar på att ha ett par (tjejen blond, killen mörk) och en hund då vår hund betyder jättemycket för oss (och alla gäster), har ni några tips?
"Litenkaka": jag tror det fungerar bra även om toastmaster/madame bor långt ifrån varandra, mail finns ju och är de så öppna som du beskriver blir det nog toppen. Om vi ska ha toastmaster/madame ska det nog vara samma som min tärna/bestman så det inte blir för många som behöver ha koll :)
Jag ska svänga förbi 3 olika på lördag. Stockholm brud och fest(hornsgatan), Zelini (kungsholmen, som btw har utförsäljning nu) och Bridal outlet (ropsten). Så bara att hålla tummarna
Vi har äntligen bestämt datum!
25 juli 2015 smäller det, så nu fattas bara lokal och klänning och såna detaljer
Jag ska svänga förbi 3 olika på lördag. Stockholm brud och fest(hornsgatan), Zelini (kungsholmen, som btw har utförsäljning nu) och Bridal outlet (ropsten). Så bara att hålla tummarna
Jag inser vad som går fel i mina planer på viktminskning då jag sitter och äter morotskaka till middag medan jag läser det här Får nog ta mig i kragen snart (när morotskakan är slut!) om jag ska tappa de där extrakilona.
Hej, ny här. Förlovad sen 17/8 och bröllopsdatumet är satt till 1/8 2015.
Jag också ny här men vi ska inte gifta oss, vi är gifta sedan 5 år tillbaka men vi ska förnya våra löften med ett "riktigt bröllop" nästa år då vi bara gifte oss i samband med sonens dop utan fest och bröllopsting Så vi gifter oss typ på nytt hihi
kan nästan inte sitta still, känns som jag skulle bhöva springa upp och nerför gatan av all glädje!!!
KYRKAN ÄR NU BOKAD!!!!!
Grattis Olivia C!
Går själv på små moln sen jag hittade min klänning för två veckor sedan