Vi som gifter oss 2015!
Om ett år blir jag fru^^
Om ett år blir jag fru^^
Åh vad roligt att vi är två! Kände mig lite sist ;) vill också helst köpa på rean men har redan en bild av vad jag vill ha och är rädd att det kanske kan vara svårt att då fram med kort varsel och modeller kanske är slut...
Ska ni köra typiskt hösttema med orange eller något annat? Tänkte rosa och blått :) alternativt pastellig aprikos och rosa.... Har kikat på etsy och där finns fina små jackor i fuskpäls men har även tänkt tanken på att köpa en päls på second hand och sy om den...
Alltså, jag har hittat något som är så perfekt att jag inte tror det är sant. (Etsy är livsfarligt!) För sakens skull kan det vara bra att veta att jag är språkvetare, språknörd och skulle leva och andas språk om jag bara kunde.
Den här buketten är gjord av en gammal ordbok, och det är så vackert att jag tror jag dör lite. Hur funkar det, ni som beställt från Etsy?
Ja på bilderna hoppas jag att jag kan skippa jacka :) Och att det är så där fantastiskt höstljus ute... Kommer förmodligen ta bilder innan vigseln och ha vigseln sent, typ 15-16....och sen köra på massor av ljus och marschaller vid festlokalen när mörkret lagt sig...
Känslig fråga kanske? Men får ni bidrag till bröllopet av era föräldrar?
Till er som ska ha höstbröllop (som jag också gärna hade haft nästa år men det får vänta något år till), jag har verkligen förälskat mig i denna stickade sjal från etsy:
https://www.etsy.com/se-en/listing/99092918/wedding-shawl-bridal-bolero-shrug-ivory?ref=shop_home_active_4
Hej brudar!
Jag har inte varit här på jättelänge! Min lust på bröllopsplanering försvann lite för ett tag sen, nytt jobb har tagit alla krafter och så blev jag lite putt på fästmannens ointresse för sånt där jättekuliga saker som inbjudningskort, klänningar och blommor Men nu känner jag pirret komma tillbaka lite. Tur att vi har gott om tid på oss!
Förra veckan var det exakt ett år kvar! :D Fick också reda på att ett par vi förmodligen kommer bjuda (kollegor till mig båda två) har sin femårsdag på vår bröllopsdag :P
Men så mycket längre har vi inte kommit. Ska träffa brudtärnan nästa vecka och bröllopsmysa lite, vi bor inte i samma stad så vi ses inte så ofta. Och i november kommer hela brudföljet hit för planeringsmiddag :D
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg jag missat men jag hoppas det går bra för er i alla fall!
Sofia2015: Superfina!! :D
Jag har "pysslat" lite i datorn de senaste dagarna och gjort designen till inbjudan, festprogrammet och släktträdet. Detta ska vi skriva ut på lite finare papper och sedan pyssla ihop med det mörkblå pappret som ska agera "pärm".
Hejsan brudar!
Ruskigt längesen jag skrev här, jobb, hund och bröllopsplanering tar all tid för mig! :)
Behöver lite hjälp. Har hittat två klänningar som jag kan tänka mig. De är olika i stil, men båda sitter kanonsnyggt på mig! Har tyvärr inga bilder med mig i klänningarna eftersom man inte fick fota på ena stället och mamma (som inte förstår sig på sin telefon ) tog kort på den och nu kan vi inte hitta bilden...
Kandidat 1: www.morilee.com/bridals/blu/5170
Denna hittade jag för två veckor sedan och hade i princip bestämt mig för denna. Därför har jag lite svårt att släppa den. Då hade jag mamma och tre kompisar med mig. Tänker mig inte med blomman utan med ett långt vitt sidenband i midjan istället.
Kandidat 2:www.sweetheartgowns.com/sweetheart/6047
Hittade denna för en vecka sedan i en annan stad. Då var bara mamma med och hon tycker definitivt denna. Den satt verkligen jättebra på mig och halsbandet jag tänkt ha (mitt dophjärta i en kedja jag fått av fästmannen) lade sig verkligen perfekt i urringningen. Eftersom vi gifter oss i oktober känns den här lite mer "påklädd"vilket jag tycker är bra. Rosetten ska dock tas bort och ersättas med en band, eventuellt med pärlor på. Kan säga att jag inte tycker bilden gör klänningen rättvisa.
Vilken tycker ni är snyggast? Båda är väldigt jag och passar min figur bra (typiskt päronformad, liten byst och stor rumpa, haha! )
Hej ni fina! Det är ruskigt längesen jag var här, i februari om jag minns rätt! :O Jag befinner mig i USA på jobb fram till slutet av juli och det här med att planera bröllop med sex timmars tidsskillnad mellan mig och mannen är lite klurigt, minst sagt! Men vi har ju hela fyra månder kvar, så det ska nog hinnas med ändå.
Inbjudningarna är nästan klara, klänningen är inköpt och de "stora" grejerna är bokade. Vi provsmakade menyn, träffade bröllopsfotografen och rekade lite florister helgen innan jag åkte, men jag ska träffa både frisör och florist sen när jag kommer hem. Samt att vi ska träffa prästen också såklart. Det är lite meckigt att gifta sig på en annan ort än där man bor, även om föräldrarna bor där... Annars sitter jag mest och pysslar digitalt med trycksakerna, samt letar bröllopsskor. Hopplöst!
Så kul att läsa om att det börjar närma sig för de flesta här (några har väl redan hunnit ha sin dag gissar jag, tänkte läsa lite bakåt i tråden här snart). Så kul att läsa era inlägg!!
Skickar med en bild på mig i klänningen, även om det inte ser så bra ut just nu. Kjolen ska läggas upp och den går inte att knäppa i ryggen än, så det ska jag också hinna med i augusti och september...
Hej ni fina! Det är ruskigt längesen jag var här, i februari om jag minns rätt! :O Jag befinner mig i USA på jobb fram till slutet av juli och det här med att planera bröllop med sex timmars tidsskillnad mellan mig och mannen är lite klurigt, minst sagt! Men vi har ju hela fyra månder kvar, så det ska nog hinnas med ändå.
Inbjudningarna är nästan klara, klänningen är inköpt och de "stora" grejerna är bokade. Vi provsmakade menyn, träffade bröllopsfotografen och rekade lite florister helgen innan jag åkte, men jag ska träffa både frisör och florist sen när jag kommer hem. Samt att vi ska träffa prästen också såklart. Det är lite meckigt att gifta sig på en annan ort än där man bor, även om föräldrarna bor där... Annars sitter jag mest och pysslar digitalt med trycksakerna, samt letar bröllopsskor. Hopplöst!
Så kul att läsa om att det börjar närma sig för de flesta här (några har väl redan hunnit ha sin dag gissar jag, tänkte läsa lite bakåt i tråden här snart). Så kul att läsa era inlägg!!
Skickar med en bild på mig i klänningen, även om det inte ser så bra ut just nu. Kjolen ska läggas upp och den går inte att knäppa i ryggen än, så det ska jag också hinna med i augusti och september...
Hur tänkte ni när ni valde låtar till kyrkan? Jag sitter och funderar och lyssnar men min blivande är ju i stort sett totalt ointresserad av musik och ser det nästan som ett nödvändigt ont. Jag däremot tycker det är sjukt viktigt med musik och lyssnar mer än gärna på texten till allt också. Vi har heller ingen låt som är "vår". Svårt!
Haha helt lugnt, glad att kunna bidra med det. :P Ja, jag borde nog skriva en lista! Har tänkt att jag har massor med tid, eftersom jag dessutom hade tänkt vara arbetslös under sommaren. Men jag fick chans på ett coolt jobb, som jag nu börjar på imorgon och har plötsligt inte alls dessa oceaner med tid jag hade tänk lägga på träning och att sy. :P
Låter som att det vore en bra idé för dig med att skriva en lista! :)
Jag har börjat oroa mig för mitt hår. Ska fixa det själv, locka lite och låta det vara så. Inget knepigt alls, men jag kom på att jag inbillar mig ju att det ska vara fint väder. Mitt hår blir åt helvete när det är fuktigt ute, och det vet inte jag har ju kan fixa. Har inte alls tänkt på det. Och jag blir verkligen som ett troll i håret av regn/fukt, inte alls fint. Brukar vanligtvis bara sätta det i en tajt knut när det är dåligt väder så det inte kan fluffa iväg, men jag ville ju ha håret utsläppt på bröllopsdagen.
Är lite den varianten jag är inne på också men med tanke på vad vi egentligen vill ha för musik så lutar det mer åt cd än solist fast det är trevligare live. Kanske en av varje.
Nej jag tycker inte det blir mycket, det är väl nästan standard. Vi ska ha det, roligt med musik
Är lite den varianten jag är inne på också men med tanke på vad vi egentligen vill ha för musik så lutar det mer åt cd än solist fast det är trevligare live. Kanske en av varje.
Nej jag tycker inte det blir mycket, det är väl nästan standard. Vi ska ha det, roligt med musik