Vi som gifter oss 2015!
filibustern skrev 2013-09-04 06:46:58 följande:
jo vi har några som helst pratar bara spel (med varandra) men det är ju lite ensidigt.. och så har vi de som pratar jättemycket och rätt så högt :P men så har vi KANSKE också någon som inte känner någon förutom vi och min karls föräldrar.. så det blir jättesvårt att placera henne, men hon är ju inte sådär jätteblyg heller.. sen har vi en som jag vill bjuda som jag vill sätta på plats A. men då sitter hon (som är i 40årsåldern) bara med "småbarn" (20-27) helt plötsligt.. och jag vill inte sätta henne bredvid min bror som är hennes exman.. eller ja de gå ju, men ne.. det kan gå att sätta henne bredvid min systers man.. ja.. det är en enda röra.. det enda som är klart är föräldrarna och (mina, då gubben är ensambarn) syskon med respektive. ja de e mycket annat som är svårt. men har pratat med min karl och vi ska ha ett första planeringsmöte på måndag där vi ska gå igenom budgeten jag har preliminärt, datum, samt att han fått i uppdrag att fundera på vilka han vill bjuda. jag har som mina ganska klart. ^^
klänningar är alltid kul att titta på, oavsett om man har en redan eller inte :P någon modell du blivit speciellt förtjust i? ska det vara mycket spets/pärlor eller så enkelt som möjligt? släp?
Det där med modell är jättesvårt! Spets och pärlor är en sjävklarhet för mig. Jag vill att det ska synas utan att vara over the top eller tacky. Axelbandslöst vill jag helst ha. Eller något med liten ärm och öppen/djup rygg. Släp är också med på min checklista.
Har hittat några favoriter:
Första är från Lazaro Couture
Andra från Alvina Valenta
Och tredje från Lazaro (vanliga kollektionen)
Tre helt olika klänningar. Men ack så fina.
Min karl gillar dock när mina former syns (han är frälst i min rumpa haha). Så den sista kanske inte han hade valt. Men jag kommer gå med det som känns rätt när jag väl börjar testa!
Vad tycker ni om dessa tre skapelser?