• Chicita

Hjälp! Vad ska jag ha för jacka/bolero/sjal till klänningen?

Jag skulle nog valt en sjal i grått eller mörkare rosa eftersom klänningen är så ljus i färgen.
    Att tillsätta vitt när du redan är så ljus så att säga - kan ju göra att det ser ut som att du försöker konkurrera med bruden, i alla fall om det är en nervig brud som bryr sig om sånt Tungan ute 

• Chicita
    jenniferochaugust skrev 2013-07-17 12:04:40 följande:
    Ja det vill jag ju verkligen inte! Livrädd för sånt!
    Äsch, har börjat tänka att jag kör utan sjal och har med mig en vanlig svart kavaj om jag skulle frysa, då kan jag ju ha den på middagen bara. Under dansen/festen lär jag ju ändå bli varm :)

Men om jag nu skulle vilja köpa en sjal, har du några tips på var jag kan hitta en?
    Vill ju ha en stor och lite finare sjal som passar till festklänning. Jag har googlat som en galning, men hittar inget bra!
    http://www.mypashmina.se/?gclid=CKulj6OktrgCFQd7cAodQzkAlw

En pashminasjal är alltid rätt Flört
    Jag föredrar de som brukar kallas för "ringsjalar" (eftersom dom är så tunna att man kan dra dom genom en vigselring).
    Trots att dom är så tunna så värmer dom otroligt mycket mer än en annan sjal i samma tjocklek.
    Ok det är ju inte en fodrad vinterjacka, man får ju liksom inse det Oskyldig  men det är en smidig och vacker sjal...
    Även den som heter "klassisk pashmina" är rätt tunn, inte lika tunn som en ringsjal då, men ändå.
    Dom finns i massor med nyanser också så du borde kunna hitta en som passar Glad 
  • Chicita
    jenniferochaugust skrev 2013-07-17 12:17:53 följande:
    Tack Chicita, jag checkar :)
    Har även skickat ett sms till bruden och faktiskt frågat om de är ok med vit sjal (med en uppmaning om att hon ska vara ärlig, att jag kan ta en annan färg) då jag tror att en vit sjal skulle göra sig bäst till klänningen! Annars tar jag en gråare nyans som passar br till det silvriga.
    Ja det är ju alltid bäst att fråga först Glad
Svar på tråden Hjälp! Vad ska jag ha för jacka/bolero/sjal till klänningen?