• Mimmi78

Byter du klänning efter middagen?

Är nyfiken på hur många av er blivande brudar som kommer att byta om och hur många av er som redan är gifta som  gjorde det på era bröllop?

Min bröllopsklänning är i tyg och modell ganska lik en vanlig klänning, jag kände mig inte bekväm i underklänning och/eller "hårdare" tyg. Kommer ändå att byta om efter tårtan, då jag vill vara med partydressad när det är dags för dansen att dra igång!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Byter du klänning efter middagen?
  • Mimmi78
    FrökenErika skrev 2013-07-15 19:22:42 följande:

Jag kommer byta. Min "vigselklänning" är jätte vacker, och en ganska typisk brudklänning med släp och hela konkarongen, men de gånger jag provat den har jag kännt att jag efter vigseln kommer vara svettig så det räcker!

Så efter vigsel och fotografering byter jag om till en annan brudklänning, som fortfarande är väldigt mycket brudklänning, men utan släp och allt tungt tyg. Den är puffigare och har mer "50-tals" stil typ.

Jättefina klänningar, har själv kollat på den du ska ha som nummer 2. Du byter alltså om redan innan middagen? Ja, det kan man ju också göra! Eftersom min brudklänning är ganska lätt "att ha att göra med" kommer jag inte att byta om förrän efter tårtan och bröllopsvalsen.
  • Mimmi78
    daniiel skrev 2013-07-15 19:59:52 följande:
    Japp. Jag bytte dock under middagen ;) Mellan förrätten och varmrätten och jag ångrar det verkligen inte! På så sätt fick jag ju chansen att ha två klänningar som jag tyckte väldigt mkt om :)
    Vad kul att byta om under middagen! Det finns visst alla varianter, förstår jag nu!

Precis, det är inte helt fel att ta tillfället att ha två klänningar man tycker om! Min andra klänning är en Zetterberg som jag sedan kan använda för andra festligheter. 
  • Mimmi78

Ja, det kan ju vara skönt att byta om och kunna andas igen!

Själv tänker jag mest på dansen, jag känner mig lite fånig när jag dansar i långklänning. Sedan kan det hända att när dansen väl är igång att jag inte alls känner för att byta och då spelar det ju ingen roll. Men jag tycker det känns bra att ha tagit beslutet om att ha två klänningar och kunna svida om till kort och partaja loss! 

• Mimmi78
    stormhelen skrev 2013-07-15 22:40:20 följande:

Jag kommer att ha samma klänning.

Älskar den så jag vill absolut inte ta av mig den. ^_^

Det kan jag tänka mig kan hända mig också! Man känner sig som finast i världen och vill inte missa en minut att festen genom att försvinna iväg och byta om!
Svar på tråden Byter du klänning efter middagen?