• Disa

Det blir ingen fest

Usch vad jobbig situation :/ 

Nu låter jag säkerligen lite elak, men jag menar absolut inte att vara elak och troligtvis kommer väl andra bli lite irriterade på detta.

Absolut kan du ha vigsel och sedan fest ett år senare.  Men jag tänker att det kanske blir konstigt om du vill ha brudklänning, slöja, bröllopsgåvor, bröllopstal, första dansen och hela köret - ett år senare...

Mitt förslag är att tänka igenom vilka detaljer som du gärna hade velat ha på din bröllopsfest - t.ex brudklänning osv och sedan fundera på hur bra det "passar" in eller känns för dig att ha ett år efter vigseln.

Förstår att ni gärna vill gifta er nu och att ni väntat så länge, och att det egentligen inte är festen som är det viktigaste - men jag hade nog väntat.

Men det är nog egentligen ni som vet vad som passar er bäst. Strunta i vad som är vett och etikett och vad alla andra tycker - fråga er själva vad ni egentligen tycker och vad ni önskar. Tänk på att bröllopet är något som ni kommer minnas resten av era liv, det är ju jobbigt att tänka tillbaka och vara missnöjd med sina val..

Lycka till med allt nu!

Svar på tråden Det blir ingen fest