Hur många låtar har ni valt i kyrkan???
Hur många låtar har ni valt att ha i kyrkan? Inte psamer utom egna låtar som sjungs av någon ni valt.... Tacksam för svar :D
Hur många låtar har ni valt att ha i kyrkan? Inte psamer utom egna låtar som sjungs av någon ni valt.... Tacksam för svar :D
Vi valde två låtar, men nu i efterhand ångrar jag att vi inte valde tre. Samma sak gällande psalmer, där vi valde två, så hade jag nog velat ha tre. Vigseln gick snabbt, jag hann knappt vara med, så hade jag kunnat förlänga det hela lite med mer musik, så hade jag nog gjort det. Även maken håller med mig.
Två tycker jag räcker gott och väl.
Solisten sjöng två.
Vi hade från början valt två sånger men har nu ändrat till tre och det är jag så glad över! Vi ska ha borgerlig vigsel så det blir inga psalmer så det kändes helt okej att bestämma oss för att ha en tredje sång.
Vi ska ha tre solosånger och två psalmer :)
Vår präst rekommenderade tre solosånger, sen har vi tre psalmer som hon också rekommenderade. Vi döper vår son samtidigt så en av psalmerna är en doppsalm
Vi hade en låt med en duett. Ang. In och utgångsmusik köpte vi noterna via musicnotes till kantorn och mejlade dem till henne ca 1 månad innan så hon hade tid att öva. Det blev verkligen superfint!
Solosångerna blir Ännu doftar kärlek, Annie's Song, och Ett av de sätt - Peter Lemarc, fantastiskt fin!
Psalmer blir En vänlig grönska och I denna ljuva sommartid
Ingångsmusik blir Pachelbels Canon på cello, fiol och piano, och utgångsmusik Mendelssohns brudmarsch
Vi har en.
God Bless the Broaken Roads - Rascal Flats
Vi funderrar dock lite på om jag ska sjunga en låt också.
Som svar till vem som skall stå för noter till in och utgångsmusik så är det väl ändå så att om någon önskar musik som inte ingår i kyrkomusikerns repetoar så fixar den som vill ha låten sjungen/spelad noterna EFTER överenskommelse med musikern ( de vill inte ha några ackord nerskrivna efter fyra olika Youtube låtar). Hos oss skaffar musikern själv noterna och brudparet debiteras om det är "engångsmusik" då musikerna har en budget till noter som inte får överskridas. Bedömmer musikerna att låten kommer att användas fler gånger försöker de få in den i budgeten. Hos oss beställer de genom Notpoolen.
Vi hade tre egna låtar och två psalmer. Hittade tre låtar som passade perfekt =)Psalmerna var bara med för att det måste vara minst 2.
vi ska ha en borgelig vigsel. Det blir antingen 2 låtar+ en dikt eller 3 låtar. Vi kan inte riktigt bestämma oss :)
Vad mysigt!
Vilken låt ska du sjunga?
Skulle man kunna ha en soloist som sjunger Who you are av Jessie J?
Tycker den versionen är bäst.