jonsar02 skrev 2013-08-02 10:50:04 följande:
Vi kan verkligen rekommendera pirogerna!!!! Vi gifte oss i lördags (27/7) och jag ville hellre ha priogerna istället för den traditionella korv med bröd eftersom jag tycker att pirogerna är såååååå goda. De var en supersuccé och alla 45 gästerna åt hur många som helst. Vi hade köpt ca 200 piroger men alla tog slut. Det var bara släkten (ca 10 st) från Finland som hade ätit det innan men alla från Sverige åt och berömde oss för vårt val.
Vi köpte pirogerna i Finland och där kostade de bara ca 150 kr för alla. Vi blev chockade över att det var så billigt med äkta rågpiroger.
Det är enkelt att fixa. Bara slänga in i ugnen och så sköter de sig själv. Äggsmöret gick fort att göra dagen innan och bara ställa fram. Vi la fram servetter istället för tallrikar och alla gick många svängar förbi bordet.
Vad roligt att läsa! Ska kolla upp vad de kostar här nere i Malmö, tyvärr misstänker jag att de är lite dyrare... Dock börjar vi fundera på att skippa nattamaten helt och hållet eftersom vi ska äta buffé mellan 18:30-21 och sen slutar festen runt 02. Men vi kanske kan lägga till pirogerna till bufféen, jag är ju ändå halvfinsk och det skulle vara en fin hälsning till mitt finska arv..
Om inte annat tänker jag köpa ett gäng piroger och äta själv inom kort :)
Kul att läsa att det var lyckat på ditt bröllop! och grattis!!