Velande gäster !!!
Hej
Jag vet att jag inte borde rusa upp så för detta men det är irriterande!
Min blivande mans släktingar är så veliga. Bara hälften av dem hade svarat när sista datumet var satt. Sen fick vi ringa runt och tjata på ett svar!
Vi ska gifta oss 31 augusti. Och jag hade precis fått ordning på bordsplaceringen vilket inte var det lättaste. Allt blev dock perfekt, jämnt antal vid alla bord osv.
Nu har min svägerska sambo ändrat sig och vill följa med och då hans dotter. Jaha och var ska de få plats? Då kommer det bli bord med antingen en på hörnet eller ett bord där det blir tomma platser. Jag vägrar ha det så för jag har varit på så många sittningar och att bli den som sitter sist och bara får tomma platser runt sig kan det bli tråkigt. Och att sitta på hörnet är inte praktiskt möjligt. Kanske att jag eldar upp mig i onödan men vad i hela friden ett datum är väl ett datum...
Sen hans mormor vet inte om hon vill gå längre, blir så fallet löser sig placeringen men att hon inte vill gå på sitt barnbarns bröllop!?
SIst ut har han en kusin som ska komma med sällskap. Men vem detta blir har han inte bestämt sig för än. Borde inte vi få veta vem det blir? Blir irriterad över att han tror han får göra som han vill, han må byta tjejer ofta men lite respekt tack för vår planering.
Kan man på något sätt neka vissa att komma och hur gör man det snyggt i så fall?! Just nu skulle jag bara be dom fara och dra och att de är deras fel då de inte kan ge besked men det kanske inte är så snällt. Känner mig lite som en bridezilla för första gången....suck
HJÄLP
//Melanie