Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Är det vanligt med överdriven fylla på festen?

Jag skulle säga att det beror på bekantskapskretsen.
    Om gästerna ni har bjudit alltid blir dyngraka på alla fester så kan du ju räkna med att de flesta säkert också blir det på bröllopet om det är fri alkohol där.

Om era vänner, bekanta och släktingar är sådana som dricker med måtta så lär dom knappast spåra ut på bröllopet heller.

Däremot kommer du knappast hitta så många trådar med "mina gäster är lugna och städade, kommer dom att bara dricka 2 glas vin?" eftersom det inte är ett "problem" som kan behöva diskuteras Flört 
    Därför ser det säkert ut som att det är ett stort problem att "alla" blir dyngraka på varje bröllop liksom... 

• Chicita

Som sagt - jag tror inte att det är ett så stort problem.
    Men ingen skulle ju starta en tråd för att säga att dom inte har problem med det liksom Tungan ute 

Även om det ligger 100 trådar med "hjälp kommer det bli fylla på vårt bröllop?" uppe samtidigt, så visar det ju inte hur många som inte är det minsta oroliga över fylla... 

• Chicita
    Sofie R skrev 2013-07-31 19:04:37 följande:
    Ja så kan det vara. Men jag har ju alltid varit väldigt emot betalbar. Jag tycker att om man bjuder på kalas så ska man ju självklart BJUDA. Däremot funderar vi på att ev inte ha någon starksprit.
    Å andra sidan så har du ju bjudit på kalas om du har bjudit på brudskål, måltidsdryck, mat, efterrätt, tårta och hela balunsen.
    Det som kommer efter själva middagen behöver man inte räkna in egentligen Flört 

För mig är det bara extra generöst om man bjuder på drycken hela kvällen. Det är defenitivt inget jag förväntar mig som gäst. Jag tycker att det är upp till mig själv om jag vill dricka mer när middagen är över Flört 
Svar på tråden Är det vanligt med överdriven fylla på festen?