• Chicita

Bäst-före-datum på trådar

Det händer väldigt ofta att gamla trådar dras upp. Och det är nog pga den superdåliga sökfunktionen här.
    Trådarna sorteras inte heller efter senast aktiva när man kollar i ämnena (om det inte möjligtvis är äldsta- först {#emotions_dlg.djavulsk}Tungan ute

Kan vi försöka göra en insats och kolla datumet på tråden - eller i alla fall det senast skrivna inlägget innan vi skriver i trådar?
    Jag har också råkat svara i en gammal tråd några gånger, så ta det inte som att "jag gör aldrig några fel - piluttan dig" utan snarare som "med gemensamma krafter kan vi hålla forumet aktuellt och intressant" Glad 

• Svar på tråden Bäst-före-datum på trådar
  • daniiel

Ja, jag har tänkt på det. Var det verkligen så dumt egentligen? Varför slutade dom med det?

Det är klart att om man har en riktigt långkörare, så får man ju starta om tråden med en ny ibland då, men man skulle ju slippa problemet med att gamla trådar som ingen skrivit i på flera år ibland dras upp igen.

• Chicita

Att trådarna låstes var nog före min tid här.
    Men just det där med att gamla trådar dras upp (ofta mängdvis bara för att någon ska "tipsa om världens bästa sak") är grymt irriterande.

Och det är ju också irriterande om man svarar i en tråd som ser aktiv ut (många svar i och ligger bland senaste) och inser sen att den nyss blev uppdragen av någon som inte visste om att den var gammal och att man nu har lagt tid på att hjälpa någon som säkert är gift sen 10 år tillbaka Tungan ute 

• TheD

jag tcyker att trådar som är från 2010 och äldre ska tas bort. Det är jätteirriterande med gamla trådar. Det är knappast intressant att se vikka klänningar någon valde mellan år 2007...

• Chicita

Det är väl ok om dom ligger kvar tycker jag, Men dom borde vara låsta så att det inte går att skriva i dom mer.
    En bra regel hade väl varit att om tråden varit inaktiv mer än X månader (3-6) så blir den automatiskt låst 

• passionsblomman

Förut var det så. Efter tre månader låstes trådarna-även om de fortfarande skrevs i-och man fick starta en ny i de fall man hade "kompistrådar" som var långkörare, eller andra som typ "fråga prästen tråden".
    Jag har-som vanligt-inte fått någon bra förklaring till varför det skulle ändras på när de gjorde om forumet. Det borde verkligen finnas en gräns för när en tråd kan få betraktas som död och begraven. (Även om det kan vara kul att fortfarande kunna länka till och läsa dem-det finns en och annan tråd med lite mer bestående underhållningsvärde, så de behöver ju inte raderas totalt.)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • kj79

TheD: Vem säger att alla köper nya klänningar, från 2013 bara för att det är 2013? Man kan få inspiration även från en sådan tråd.

Jag tycker det är bra med trådar som finns som är äldre. Man kanske är ute efter något speciellt och kanske hittar svaret just där eller också inspiration där. Trådar där någon frågar "Vilken klänning ska jag välja?" eller så, kanske kan tas bort.

Svar på tråden Bäst-före-datum på trådar