Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Bäst-före-datum på trådar

Det händer väldigt ofta att gamla trådar dras upp. Och det är nog pga den superdåliga sökfunktionen här.
    Trådarna sorteras inte heller efter senast aktiva när man kollar i ämnena (om det inte möjligtvis är äldsta- först {#emotions_dlg.djavulsk}Tungan ute

Kan vi försöka göra en insats och kolla datumet på tråden - eller i alla fall det senast skrivna inlägget innan vi skriver i trådar?
    Jag har också råkat svara i en gammal tråd några gånger, så ta det inte som att "jag gör aldrig några fel - piluttan dig" utan snarare som "med gemensamma krafter kan vi hålla forumet aktuellt och intressant" Glad 

• Svar på tråden Bäst-före-datum på trådar
  • Chicita

Att trådarna låstes var nog före min tid här.
    Men just det där med att gamla trådar dras upp (ofta mängdvis bara för att någon ska "tipsa om världens bästa sak") är grymt irriterande.

Och det är ju också irriterande om man svarar i en tråd som ser aktiv ut (många svar i och ligger bland senaste) och inser sen att den nyss blev uppdragen av någon som inte visste om att den var gammal och att man nu har lagt tid på att hjälpa någon som säkert är gift sen 10 år tillbaka Tungan ute 

• Chicita

Det är väl ok om dom ligger kvar tycker jag, Men dom borde vara låsta så att det inte går att skriva i dom mer.
    En bra regel hade väl varit att om tråden varit inaktiv mer än X månader (3-6) så blir den automatiskt låst 

• Chicita
    passionsblomman skrev 2013-08-01 10:08:35 följande:
    Ja men eller hur! Inte minst tycker jag det sabbar då det plötsligt ligger fem-tio nyväckta trådar långt upp i listan bara för att någon dragit upp alla trådar den kunde hitta om otrohet, herpes,liktornar eller intimrakning-eller bara kommit på att det ju är skitbra att släppa en spam-bomb med länk till sitt fantastiska företag i precis alla musik/fototrådar den hinner innan det raderas. (Vilket tar sin tid eftersom man måste anmäla skiten inlägg för inlägg )
    Priset för det för forumets del blir ju att allt som faktiskt är aktuella trådar och diskussioner blir ganska trögläst-och tråkigt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jepp
  • Chicita
    amerika skrev 2013-08-01 10:45:40 följande:
    Håller med om allt ovanstående!!

Hur kan man som medlem göra BT-ansvariga uppmärksamma på att vi önskar en förändring? Om vi är många som hör av oss till dem, hoppas man att de lyssnar på medlemmarna.

Via vilken ingång tar man kontakt med dem om detta? Ni gamla rävar, vet ni? 
    Det finns en mailadress till supporten längst ner.
    Men jag tycker även att det är viktigt att vi pratar om det (vi kanske kan skicka länk till denna tråd till Forumvärd, Redaktör Kristin mm).
    Och så tycker jag inte att vi ska vara rädda för att anmäla gamla trådar som dras upp heller. Välj "övrigt" och påpeka onödan till att tråden aktiverats igen. Är det pga reklam så anmäl reklaminlägget också 
  • Chicita

Jag puffar upp den här tråden. Den kan behöva läsas ibland känner jag Flört

• Chicita
    20140222 skrev 2013-09-11 18:50:03 följande:
    Jag vill verkligen inte gå emot TS. Fast jag gör det kanske nu.Obestämd

Jag älskar att läsa de gamla trådarna, och kan tycka att de är aktuella idag med Glad.

Förlåt TS, men så känner jag Glad.
    Ja det är väl därför dom ska vara kvar. För att man ska kunna läsa i dom. Få inspiration osv.
    Men det är rätt onödigt att svara på ett 7 år gammalt inlägg och säga "det kommer sääääkert gå bra på din bröllopsdag" (som ju då har varit för drygt 6 år sen) Flört

Så om man kollar gamla trådar så kan det vara värt att veta att dom kommer inte i datumordning. Och att det kan vara bra att kolla hur gammal tråden är innan man svarar i den 
  • Chicita
    Krystal skrev 2013-09-11 19:09:05 följande:
    ...och möjlighet att rätta sina inlägg...så det inte behöver stå "gamamal" när det ska vara "gammal"
  • Chicita
    Tessa skrev 2013-09-11 20:41:52 följande:
    Nu blev det mer önskemål än ett bäst-före-datum. Flört Men en ordentlig uppdatering av hela BT skulle absolut behövas!
  • Chicita
    Ithildess skrev 2013-09-12 02:19:17 följande:
    Alyllyra förklarade det väldigt bra.

Men jag undrar ändå... varför den sura tonen?
    Om du inte tycker att det här är relevant så kan du väl följa ditt eget råd och låta bli denna eller andra som du stör dig på Flört
    Emma94 skrev 2013-09-12 04:38:00 följande:
    jag svarar gärna i gamla trådar
    Varför? Glad
    Alltså varför lägga tid på att svara någon som ställde en fråga för flera år sen?
    Tror du inte att dom har löst situationen än? Eller vilken anledning finns det att dra upp gamla trådar för att ge svar?  
Svar på tråden Bäst-före-datum på trådar