Skjuta fram ett år eller ta lån? Ångest..
Efter att ha svävat i det blå ett tag efter att sambon friat, så slår verkligheten lite emot.
Vi ville båda gifta oss till nästa år och började planera. Vi hade tänkt gifta oss i Blekinge där jag är ifrån och har hittat ett par alternativ till ställen där man dels kan hyra lokalen för sig och sedan catera (tyvärr lite "nedgången" lokal då..) och sedan finare ställen som ordnar allt, skitfin lokal och jättebra mat. Naturligtvis blir det senare alternativet mycket dyrare (speciellt som vi tycks hamna på ganska mycket gäster på listan), samtidigt som det också är det som tilltalar oss mest.
I allt detta så gör sig vardagen påmind och vi är nu osäkra på om vi kommer ha råd om ett år. Diskussionen föll på att skjuta på det ytterligare ett år.. Men jag vet inte om jag vill det!
Sambon vill inte ta ett lån på banken för att kunna gifta sig, han tycker det är värt mer att ha sparat ihop till det. Och det kan vi med våra ekonomier, men inte på ett år om vi ska ha det dyrare alternativet. Självklart är det så mycket annat man kan dra ner på, tex antalet gäster. Men det känns inte heller aktuellt..
Vad tusan ska man göra? Hur gjorde ni med den ekonomiska biten?