• Plättis

Skjuta fram ett år eller ta lån? Ångest..

ModighWestlund skrev 2013-08-01 22:11:57 följande:
    Hur fungerar egentligen det här med kuvertavgift?
    Kuvertavgift innebär att man skriver i inbjudan att gästerna ombeds lämna en kuvertavgift. Den ska inte vara högre än de faktiska kostnaderna, det är inte meningen att man ska tjäna pengar på bröllopet, utan att man ska ha råd att gifta sig. Jag och min blivande kommer att ha kuvertavgift eftersom vi bott ihop hela vårt liv tillsammans och har precis allt (och lite till) som man kan behöva. Bröllopspresenter var nog vanligare förr när bröllop betydde att man flyttade ihop och startade ett liv tillsammans. 

Jag förstår vad du känner inför att flytta fram bröllopet ett år, vi har föreslagits att göra samma sak, men för att min mamma inte är pigg och kanske inte orkar vara med på bröllopet. Ett alternativ är ju att banta gästlistan. Vi har ungefär 70 gäster med bara våra närmaste, och att ha bara familjerna, föräldrar, syskon och eventuellt far- och morföräldrar, är ett alternativ.
    Det är tur att det är ett år till vårt preliminära datum, vi har tid på oss att grubbla och hitta en lösning.

Lycka till!  
Svar på tråden Skjuta fram ett år eller ta lån? Ångest..