• SingingFantacia

Tips för Möhippan och Svensexan

Alla människor tänker olika. något som du planerar och utför på ett sett skulle jag göra på ett annat sätt. En möhippa/svensexa ska inte vara förutsägbar, den ska inte bli som man tänkt sig. Då är det en tråkig hippa/sexa. Däremot har jag ett tips till de som anordnar en framöver. Tänk efter noga. Vad skulle uppskattas av den blivande. Man behöver inte lägga ut en massa pengar det finns saker man kan göra som är gratis men som ändå uppskattas massor. Ta ne picknick och hitta på något kul istället för att smacka på med en dyr middag. Lägg pengarna på något som blir till en upplevelse. Bara att spela kubb eller göra en femkamp på en äng kan göra massor. Låt bruden måla sin partner. Men snälla tänk efter. Vad skulle uppskattas av bruden. Det ska vara en upplevelse för livet. Något man minns med glädje. Som man tittar tillbaka på när när man är lite ledsen och ryckas upp av. Möhippa/svensexa är något som man förhoppningsvis gör en gång i livet.

• Svar på tråden Tips för Möhippan och Svensexan
  • SingingFantacia

Ingen förnedring men kände väl att det inte var ett minne för livet. Att gå ut på en restaurang med tjejerna kan jag göra utan att det är en möhippa.

• SingingFantacia

Absolut. Vist kan den vara förutsägbar om man vet att bruden eller brudgummen inte tycker om överraskningar. Men det är lite det jag vill komma fram till. Man ska tänka på vad man tror bruden eller brudgummen skulle uppskatta och inte se till sig själv om man anordnar en mömöhippa eller svensexa. Sen om man har lite pepengar vilket verkar ha varit det som satte käppar i hjulet för de som anordnar min. Då finns det massor med saker man kan göra som inte kostar så mycket. Och kanske mindre än det restaurang besök de gav mig men mer speciellt. Sen en annan sak lämna inte för tidigt. Två lämnade direkt efter middagen, en gick 30min senare. Hälften av mina vänner som är bjudna till bröllopet fick inge ens frågan om de ville vara med. Ingen från min W2B s sida fick frågan och då har vi nära kontakt med hennes kusiner var av en av dem är vår toastmadame.

Svar på tråden Tips för Möhippan och Svensexan