Kaffegrus skrev 2013-08-05 19:29:07 följande:
Eftersom du försöker att baka bebis kan du ju "planera" föräldraskapet..? Eller göra sig mer redo för är kanske ett bättre sätt att uttrycka sig. Jag älskar sånt och läser ibland lite om olika sätt att starka självkänslan hos barnet, hur jag borde tänka kring kost och träning, vad jag borde undvika eller ha/göra mer av, hur man får en trygg anknytning, hur man kan främja mentaliseringsförmågan, hur man hanterar konflikter med barn osv. Trots att vi inte rikgtigt planerar bebis helt än.
Nu kanske detta låter lite överdrivet, folk har ju klarart av att uppfostra barn i alla år, men jag tycker ändå om att de beslut jag i framtiden gör som förälder är övervägda och baserat på mer än tycke och så kallad sunt förnuft. Annars kan du kanske pyssla ihop bebissaker?
Det är heller inte något jag tycker alla måste göra, men då jag älskar att planera saker, så är detta min nya grej.
jo jag gör ju det. pysslar bebissaker alltså. men det börjar ju bli lite jobbigt nu när man inte vet OM man ens kan bli gravid. jag känner redan efter bara någon månad att jag börjar tappa hoppet lite. Man kan ju inte riktigt gnälla än men det känns ändå jobbigt. Men som du säger det är ju bra att läsa på sådana saker och göra det bästa utav det.
kanske borde köpa lite böcker.