• caroline2013

Beskrivning av gäster, ja eller nej?

Som rubriken lyder, e det roligt eller pinsamt? göran, 54 år, förtidspensionär, de e ju ingen vidare rolig beskrivning.. men blir det för personligt om man skriver, fiona, världens gladaste tjej, hon kan dansa linedance.. eller? ska man göra det här eller inte=

• Svar på tråden Beskrivning av gäster, ja eller nej?
  • daniiel

Jag röstar nej. Vi hade först tänkt ha det, superkul, men.. njä. När det väl kom till kritan, så skippade vi det. Jag/vi ville inte att gästerna skulle sitta med näsorna ner i någon festhäfte och läsa om varandra hela kvällen. Nog för att vi hade ett festhäfte, men där var det mer lite allsånger (vi och våra gäster gillar det, många andra inte), meny osv. Vi ville inte ha för mkt i häftet och gästpresentationer kändes i slutändan inte kul alls.

• anicay

vi hade det och det var väldigt uppskattat! men det tog oss typ ett halvår att knåpa ihop med.. ska man göra det så ska det vara genomtänkt tycket jag. Jag har varit på två bröllop och båda hade det och jag uppskattade det med. man läser ju inte alla men kan vara kul att läsa om bordsgrannen så man har en konversations-startare tycker jag! :)

• caroline2013

Bra, det va min tanke också.. men vissa frågar om det, men jag vet inte vad de e bra för.. =)

• joe2012

Vi hade det, det var sjukt jobbigt att göra. Jag tycker att det är kul när man går på bröllop, både att läsa om sig själv, sina gemensamma vänner och sina bordsgrannar. Men då ska det vara klurigt skrivet så man måste fråga de man inte känner. Tanken är väl att det ska vara något att börja prata om, vad menar de med det här om dig eller gillar du också sånt här?

• kj79

Vi kommer inte ha det. Känns lite "onödig" om jag får säga det. :P

• Grodprinsens brud

Nej vi ville inte ha det och får alltid samma sorts beskrivningar när vi är på bröllop... Jag t.ex tar mitt jobb som förskollärare på största allvar och vill inte få beskrivningar som blöjbytare eller barnpassare och sambon får alltid "kränger gummi", han är däckmontör som helst inte vil tänka på jobbet alls när han är ledig...

• Alyllyra

På merparten av de bröllop vi har gått på så har det varit gästbeskrivningar och vi tänkte även göra egna. Vi har tagit det lite pö om pö, skrivit ner roliga saker när vi kommit på dem och ska så småningom knåpa ihop det till fullvärdiga texter.

Jag tycker absolut att det är roligt att läsa om bordsgrannen, men ännu roligare är ju att läsa om sig själv! Dvs, vad har brudparet för uppfattning om mig som person, och vilka händelser kommer de ihåg ur våran historia som skapade ett bestående intryck? Sånt gillar jag.
    Däremot kräver det att man är förberedd, genomtänkt och att man har någorlunda talang för att plocka ut "guldkorn" ur en peronlighet. Så jag tycker bara att man ska göra det om man känner att man verkligen vill och kan ta sig tiden att tänka ut något finurligt. 

Svar på tråden Beskrivning av gäster, ja eller nej?