Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

Beskrivning av gäster, ja eller nej?

På merparten av de bröllop vi har gått på så har det varit gästbeskrivningar och vi tänkte även göra egna. Vi har tagit det lite pö om pö, skrivit ner roliga saker när vi kommit på dem och ska så småningom knåpa ihop det till fullvärdiga texter.

Jag tycker absolut att det är roligt att läsa om bordsgrannen, men ännu roligare är ju att läsa om sig själv! Dvs, vad har brudparet för uppfattning om mig som person, och vilka händelser kommer de ihåg ur våran historia som skapade ett bestående intryck? Sånt gillar jag.
    Däremot kräver det att man är förberedd, genomtänkt och att man har någorlunda talang för att plocka ut "guldkorn" ur en peronlighet. Så jag tycker bara att man ska göra det om man känner att man verkligen vill och kan ta sig tiden att tänka ut något finurligt. 

• Alyllyra
    Chicita skrev 2013-08-08 16:56:32 följande:
    Att sitta med näsan i festhäftet och läsa om alla andra 50-gäster (eller hur många det nu är) är inget jag brukar göra. Utan jag kan snarare tycka att det är lite halvstörande om mina bordsgrannar lägger mer tid på att läsa i festhäftet än att prata med mig Flört 

Så jag röstar Nej... Hoppa över det, det är onödigt bara 
    Jag brukar plocka med mig festhäftena hem när jag har varit på fest. Framför allt om värdparet har ansträngt sig och skrivit roliga texter :) Då kan jag läsa alla roliga texter senare om jag har så roligt under middagen att jag inte hinner läsa dem då.

Men jag håller med - onödigt. Dvs man ska bara göra det om man tycker att det är kul och värt tiden!
Svar på tråden Beskrivning av gäster, ja eller nej?