Hederstärna
Vi har två tärnor. Vi har gett dem bidrag till deras kläder, trots att vi inte hade några specifika krav mer än "enligt klädkod och gärna i någon av de fyra färgerna som finns i temat, men inget tvång", de bad om ekonmiska bidrag (från början hela summan) och vi orkade inte tjafsa om det.
Buketterna står vi för. Hade de inte bett om ekonomiska bidrag till sina klänningar hade jag gärna gett dem något litet som tack för hjälpen men nu blev det här en stor grej eftersom en av dem ansåg att det var standard att brudparet stod för klänningarna, oavsett ifall man hade mycket krav eller, som i vårt fall, inga egentliga krav alls.
Mitt råd är att göra som ni själva vill, ställ krav därefter och framförallt var övertydliga med vad ni vill ge och vad ni vill att de står för och gör det i god tid. Det är ingen kul diskussion att ta när allt är bestämt och klart.
Jag ångrar mest av allt att jag inte var övertydlig från start med mina tärnor, då hade vi undvikit en massa jobbiga diskussioner nära inpå bröllopet som har varit väldigt jobbiga och tärande.