september 2014
Vi gifter oss den 27 september i Nydala Klosterkyrka utanför Värnamo. Känner mig en aning stressad över att inte ha kommit på hur inbjudningarna ska se ut eftersom både brudklänning och klänningar till brudtärnorna är klara, brudbuketten är planerad, maten planerad, hela vigselceremonin är planerad.
Men det löser sig säkert.
Det är andra gången jag gifter mig, medan min sambo alltid tidigare sagt att han inte någonsin ska gifta sig. Fast det visade sig att han inte var sämre än att han kunde ändra sig. Det gör att jag känner lite mer press den här gången, jag har en betydligt starkare bild av hur jag vill ha det. Minns mitt förra bröllop med värme men även de saker med den dagen som jag inte vill uppleva den här gången. Bröllopet är tänkt att bli en förhållandevis intim historia, bara de släktingar och vänner som vi av hela våra hjärtan vill ha med kommer att få en inbjudan. Vilket ledde till att vi står med ca 80 gäster, men troligtvis blir det en del avhopp vilket gör det hela mer lätthanterligt.
Festen kommer att bli på en scoutgård utanför Värnamo, en underbar lokal som dessutom har 40 sängplatser, vilket är väldigt praktiskt eftersom många gäster kommer från annan ort.
Vi hoppas att dagen kommer att bli en härlig blandning av allvar och skämt. Min sporttokige sambo har fått välja utgångsmusik och då blev det Eurovisionmelodin, och han kommer att gå in i kyrkan före mig och då till tonerna av Final Countdown. För egen del har jag valt betydligt mer traditionell musik. Min dotter, som kommer vara brudtärna tillsammans med min sambos dotter, kommer att sjunga de solon som vi tänkt oss ha under vigseln.
Min sambo är lite trött på det här med bröllopsprat så det känns skönt att jag hittade detta forumet!